Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna
w Kolbuszowej
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna
w Kolbuszowej
previous arrow
next arrow
Slider

Aktualności

        09  lutego 2021 roku obchodziliśmy po raz kolejny Dzień Bezpiecznego Internetu pod hasłem „Dzień Bezpiecznego Internetu: Działajmy Razem!”. Ten dzień obchodzony jest z inicjatywy Komisji Europejskiej od 2004 roku. Natomiast organizatorem wydarzenia w Polsce od 2005 r. jest Polskie Centrum Programu Safer Internet (PCPSI), które tworzą Państwowy Instytut Badawczy NASK oraz Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę – realizatorzy unijnego programu „Łącząc Europę” (ang. Connecting Europe Facility - CEF).  Celem obchodów jest zwrócenie uwagi na kwestię bezpiecznego dostępu dzieci i młodzieży do zasobów internetowych.

Pracownicy Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Kolbuszowej, jak co roku, włączyli się w obchody Dnia Bezpiecznego Internetu  we współpracy z placówkami oświatowymi znajdującymi się na terenie naszego Powiatu. Warsztaty w formie bezpośredniej – na terenie szkoły lub pośredniej – za pośrednictwem dostępnej technologii informatycznej (Microsoft Teams , Zoom Meeting, Classroom , Google Meet) odbyły się lub są w realizacji w następujących placówkach:

SP w Krzątce kl. I, II, III – forma bezpośredniego kontaktu, a klasy IV, V, VI, VII, VIII za pośrednictwem platformy do pracy zdalnej,

SP w Niwiskach kl. V, VI, VII za pośrednictwem platformy do pracy zdalnej,

ZSA-E w Weryni kl. I Technikum za pośrednictwem platformy do pracy zdalnej,

SP w Przyłęku kl. IV, V, VI za pośrednictwem platformy do pracy zdalnej,

SP w Mechowcu kl. I, II, III forma bezpośredniego kontaktu,

SP w Woli Rusinowskiej kl. I, II, III forma bezpośredniego kontaktu, kl. VII za pośrednictwem platformy do pracy zdalnej,

SP w Zarębkach – udostępnienie materiałów do pracy z uczniami, rodzicami na temat zagadnień związanych z bezpiecznym użytkowaniem Internetu,

SP w Kolbuszowej Górnej kl. VIII za pośrednictwem platformy do pracy zdalnej,

SP w Majdanie Królewskim kl. VIII za pośrednictwem platformy do pracy zdalnej,

ZST w Kolbuszowej kl. IV Technikum oraz Szkoła Branżowa I Stopnia za pośrednictwem platformy do pracy zdalnej,

SP w Wilczej Woli kl. IV, V, VI za pośrednictwem platformy do pracy zdalnej,

SP nr 2 w Kolbuszowej kl. VI, VII, VIII za pośrednictwem platformy do pracy zdalnej,

ZSS w Kolbuszowej Dolnej są planowane z uczniami klas starszych tejże szkoły.

Łącznie pracownicy  PP-P w Kolbuszowej  objęli 653 uczniów zajęciami warsztatowymi o charakterze psychoedukacyjnym i profilaktycznym.

Urządzenia ekranowe używane świadomie i z umiarem mogą stanowić atrakcyjny element życia dzieci i młodzieży. W dobie pandemii są głównym pośrednikiem edukacji, komunikacji czy też rozrywki. Jednak nadmiar ekranów może mieć zgubny wpływ na rozwój i zdrowie dzieci oraz relacje rodzinne. Dlatego tak ważne jest, aby rodzice kontrolowali korzystanie z wysokiej technologii swoich pociech.

 Wyniki badań uczniów szkół podstawowych, jeszcze sprzed pandemii budzą duży niepokój:

  • Aż 79,6 % uczniów deklaruje, że ich rodzice nie interesują się tym, jak ich dzieci korzystają z Internetu.
  • 41,4 % uczniów deklaruje, że nikt nie był ich przewodnikiem po Internecie.
  • 30,9 % uczniów bez wiedzy i zgody rodziców spotykało się z ludźmi poznanymi w sieci.
  • 51,2 % uczniów korzystających z serwisów społecznościowych ustawia swój profil tak, aby był widoczny tylko dla znajomych.
  • Około 30% nastolatków pozostaje online cały czas niezależnie od miejsca pobytu, a 93,4% codziennie korzysta z internetu w domu (bad. Nastolatki 3.0 – NASK, 2016).
  • Jak wynika ze statystyk internetowych, ogółem niemal jedna trzecia (32%) polskich dzieci w wieku 7–18 lat miała kontakt z erotyką i pornografią w Internecie. Starsza młodzież miała styczność z takimi materiałami częściej, ale nawet w przypadku dzieci w wieku 7–12 lat było to 27% (Megapanel PBI dla Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę, 2015).

 Bezpieczeństwo dzieci i młodzieży w sieci oraz ich prawidłowe z niej korzystanie w dużym stopniu zależy od rodziców. Warto zatem wprowadzić w domu zasady korzystania z urządzeń ekranowych, dostosowane do wieku i potrzeb domowników:

  1. Ustalmy limity czasu spędzanego przed ekranem:
  • Dzieci do 2 r.ż : zero ekranów,
  • 2-5 lat: do jednej godziny,
  • 6-12 lat: do dwóch godzin,
  • Nastolatek: do czterech godzin.
  1. Nie patrzymy w ekran przed snem:
  • Światło smartfonów utrudnia zasypianie i pogarsza jakość snu,
  • Zaleca się niekorzystanie z nich przynajmniej 1 godzinę przed zaśnięciem.
  1. Nie korzystamy z ekranów przy jedzeniu.
  2. Spędzamy razem aktywnie czas.
  3. Bawmy się wspólnie bez ekranów.
  4. Udostępniamy dzieciom jedynie pozytywne i bezpieczne treści.
  5. Rozmawiamy z dzieckiem o jego doświadczeniach w sieci.
  6. Konfigurujemy ustawienia bezpieczeństwa w urządzeniu.
  7. Instalujemy program do kontroli rodzicielskiej.
  8. Sami dajmy właściwy przykład ograniczając swój czas spędzany przed monitorami.

Więcej informacji na ten temat znajdziecie Państwo w zakładce „Zostań w domu”.

 

 

W tym roku Dzień Bezpiecznego Internetu przypada na wtorek 9 lutego, ale obchody będą trwały przez cały luty i marzec. 
Obecnie internet stał się nieodłącznym elementem życia młodych ludzi, niezbędnym do nauki i komunikacji.  Chociaż dla większości użytkowników  faktycznie jest narzędziem pracy, rozrywki i komunikacji, to jednak w przypadku pewnej grupy młodych internautów, korzystanie z sieci może wymykać się spod kontroli. Problematyczne używanie internetu (PUI) jest przedmiotem ożywionej dyskusji naukowej psychologów, pedagogów, psychiatrów, socjologów i innych uczonych oraz licznych badań w tym obszarze.
Jedno z nich zostało zrealizowane przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę.  
Projekt był dofinansowany ze środków Funduszu Rozwiązywania Problemów Hazardowych, będących w dyspozycji Ministra Zdrowia  w ramach konkursu przeprowadzonego przez Krajowe Biuro do Spraw Przeciwdziałania Narkomanii.
Badanie przeprowadzono  na ogólnopolskiej losowej próbie uczniów w wieku 12-17 lat (N=1017) oraz wśród przedstawicieli grona pedagogicznego (N=77) i rad rodziców (N=76), od marca do czerwca 2019r. W badaniu zebrano łącznie 1039 ankiet.W procedurze weryfikacji danych wyłoniono próbę 1017 ankiet .
Najważniejsze wyniki z badań wskazują, że ponad połowa (54,4%) młodych ludzi miała kontakt z niebezpiecznymi treściami w internecie. Niemal co trzeci (31,8%) widział w sieci rzeczywiste sceny okrucieństwa i przemocy, zaś co czwarty – treści dotyczące sposobów samookaleczania (26,1%), materiały pornograficzne (25,2%) lub zachęcające do obrażania innych czy dyskryminujące (23,9%). Nieco mniej osób napotkało na treści propagujące zaburzenia odżywania (19%) lub prezentujące sposoby popełniania samobójstwa (15,8%). Najrzadziej młodzi ludzie spotykali się z materiałami zachęcającymi do używania narkotyków (8,0%).
Badanie umożliwiło również określenie, co młodzi ludzie robią w internecie każdego dnia. Przede wszystkim kontaktują się ze znajomymi (81,1%), oglądają filmiki (71,9%), słuchają muzyki (71,4%) i przeglądają portale społecznościowe (67,0%). Mniej więcej dwa razy mniej badanych ogląda filmy i seriale (38,6%), śmieszne zdjęcia lub obrazki (29,2%) czy gra w gry wieloosobowe (28,7%). Jedynie 26,9% nastolatków szuka informacji potrzebnych do odrobienia pracy domowej, gra w gry dla jednego gracza (21,7%) czy poszukuje informacji na temat zainteresowań (21,7%). Te ostatnie aktywności więcej badanych wykonuje nie codziennie, ale raz w tygodniu, czy kilka razy na miesiąc.
Niemal wszystkie nastolatki (97,1%) korzystają z internetu za pomocą smartfonów lub telefonów komórkowych, zaś 76,5% używa do tego laptopów. Mniej więcej czterech na 10 młodych ludzi korzysta z komputera stacjonarnego (45,7%), konsoli do gier – np. Xbox, PlayStation (42,3%) i tabletu (36,1%). Najmniej badanych korzysta ze smartwatchów (6,9%) i przenośnych konsoli do gier.
 
Nastolatki problematycznie używające internetu istotnie częściej korzystają z portali społecznościowych i udostępniają na nich zdjęcia, oglądają filmiki i śmieszne obrazki. Ponadto istotnie częściej słuchają muzyki online, ściągają pliki, oglądają filmy i seriale oraz robią zakupy przez internet. W przypadku gier internetowych jedyną różnicą istotną statystycznie między użytkownikami normatywnymi   a problematycznymi jest granie w gry hazardowe online.
Wyniki badania potwierdziły związek PUI z funkcjonowaniem w środowisku rodzinnym i szkolnym. Nastolatki problematycznie używające internetu cechują się niższym poziomem wsparcia ze strony rodziny, rówieśników i nauczycieli. Ich rodzice rzadziej rozmawiają z nimi na temat związany z bezpieczeństwem w internecie i rzadziej interesują się ich aktywnością w sieci. Problematyczni użytkownicy internetu mają mniej pozytywny stosunek do szkoły niż ich rówieśnicy i silniej odczuwają stres szkolny. Ponadto zauważalny jest związek między problematyczny używaniem internetu a doświadczaniem przemocy rówieśniczej.

W publikacjach poświęconych PUI zwraca się uwagę na konieczność prowadzenia profilaktyki adresowanej do uczniów, rodziców oraz całego środowiska szkolnego i lokalnego .
Wypracowane zostały ciekawe rekomendacje dla szkół, rodziców i uczniów.Warto się z nimi zapoznać, aby móc skuteczniej podejmować działania w tym zakresie.

Rekomendacje dla szkół

W świetle uzyskanych wyników rekomenduje się szkołom podjęcie następujących działań:
• Przeprowadzanie diagnozy występujących oraz potencjalnych zagrożeń i potrzeb w szkole.
• Umieszczenie w programie wychowawczo-profilaktycznym celów, takich jak uświadomienie uczniom zagrożeń wynikających           z korzystania z nowych technologii i rozwijanie umiejętności rozpoznawania symptomów Problematycznego Używania Internetu.
• Objęcie systemowymi działaniami profilaktycznymi uczniów, rodziców, nauczycieli i innych pracowników szkoły.
• Rozszerzenie zakresu działań profilaktycznych w szkole w taki sposób, aby obejmowały nie tylko profilaktykę uniwersalną, ale także selektywną i wskazującą. Profilaktykę uniwersalną należy kierować do wszystkich uczniów, selektywną – do uczniów z grupy podwyższonego ryzyka (np. uczniów doświadczających przemocy rówieśniczej), a wskazującą – do uczniów, którzy przejawiają pierwsze symptomy PUI.
• Prowadzenie zajęć edukacyjnych dla uczniów w celu przekazania im aktualnej i rzetelnej wiedzy na temat PUI oraz jego konsekwencji.
• Podnoszenie kompetencji grona pedagogicznego poprzez prowadzenie szkoleń na temat bezpieczeństwa w internecie i PUI, rozpoznawania czynników ryzyka PUI oraz podejmowania interwencji.
 • Przekazanie rodzicom uczniów wiedzy na temat PUI, jego symptomów, mechanizmów i konsekwencji.
• Rozwijanie umiejętności wychowawczych i komunikacyjnych rodziców. Zachęcanie ich do rozmawiania z dziećmi na temat bezpieczeństwa w internecie oraz zainteresowania aktywnością dziecka online.
• Promowanie ustalania zasad korzystania z urządzeń cyfrowych w rodzinach np. przez edukację rodziców, dystrybucję materiałów informacyjnych itp.
• Organizowanie dla całej społeczności szkolnej wydarzeń związanych z bezpieczeństwem w internecie np. w ramach lokalnych inicjatyw z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu.
• Utrzymywania stałej współpracy z rodzicami dzieci, które wykazują symptomy problematycznego używania internetu, i wspólne opracowanie planu pomocy.
• Wskazanie uczniom wykazującym symptomy PUI i ich rodzicom miejsc, gdzie mogą otrzymać profesjonalną pomoc.
• Kształtowanie pozytywnych relacji interpersonalnych i dbanie o przyjazny klimat zarówno w klasie, jak i całej szkole przez zredukowanie czynników ryzyka PUI, takich jak stres szkolny, negatywny stosunek do szkoły czy przemoc rówieśnicza.
• Prowadzenie działań profilaktycznych z zakresu zapobiegania przemocy rówieśniczej i wprowadzanie procedur reagowania na jej przejawy.
• Rozwijanie i wzmacnianie umiejętności psychospołecznych uczniów, takich jak podejmowanie decyzji, radzenia sobie ze stresem oraz korzystanie ze wsparcia społecznego.
 • Promowanie w szkole zdrowia psychicznego przez modelowanie zachowań i postaw prozdrowotnych.
• Wzmacnianie jakości relacji między uczniami a nauczycielami oraz promowanie pozytywnych wzorców relacji między uczniami a ich rodzicami.
• Tworzenie warunków do rozwijania zainteresowań uczniów oraz rozszerzanie oferty zajęć pozalekcyjnych, aby zapewnić uczniom alternatywną i atrakcyjną formę spędzania czasu wolnego.
• Ustalenie jasnych zasad korzystania z urządzeń cyfrowych przez uczniów na terenie szkoły, w tym dotyczących korzystania         z urządzeń mobilnych na lekcjach i przerwach.

Rekomendacje dla rodziców

W świetle przeprowadzonych badań rekomenduje się zachęcanie rodziców i opiekunów do następujących działań:
• Podejmowania w domu rozmów z dziećmi na temat bezpiecznego i zrównoważonego korzystania z urządzeń elektronicznych oraz zainteresowania aktywnością dziecka online.
• Przekazywania dzieciom wiedzy na temat Problematycznego Używania Internetu oraz jego symptomów, mechanizmów                i konsekwencji.
• Rozwijania i wzmacniania umiejętności psychospołecznych dzieci, takich jak podejmowanie decyzji, radzenie sobie ze stresem czy korzystanie ze wsparcia społecznego. Wspierania dzieci w trudnościach i stresujących sytuacjach.
• Obserwacji dziecka pod względem potencjalnych problemów, takich jak nękanie ze strony rówieśników, nauczycieli lub innych osób. Wsparcia dziecka i udzielenia mu pomocy w przypadku doznanych krzywd lub niepowodzeń.
• Wspólnego z dziećmi ustalenia i egzekwowania przestrzegania w rodzinach zasad korzystania z urządzeń cyfrowych, np. wyznaczenie stref wolnych od ekranów (np. łazienki, sypialni); wyznaczenie pór dnia wolnych od ekranów (np. pory posiłków, godzina przed snem).
• Modelowania odpowiednich zachowań przez odpowiedzialne korzystanie z nowych technologii, w tym przestrzeganie zasad związanych z korzystaniem z urządzeń także przez dorosłych.
• Dbałości o odpowiednią ilość snu dzieci. Wprowadzenia zasady unikania korzystania z urządzeń przynajmniej przez godzinę przed snem i w łóżku.
• W przypadku młodszych dzieci stosowania programów filtrujące treści, zabezpieczeń w przeglądarkach i narzędzi kontroli rodzicielskiej.
• Tworzenia warunków do rozwijania przez dzieci zainteresowań oraz proponowania zajęć pozalekcyjnych, tak aby zapewnić im alternatywną wobec mediów elektronicznych i atrakcyjną formę spędzania czasu wolnego (np. zajęcia sportowe).
• W trudnych sytuacjach, gdy dziecko wykazuje objawy PUI, korzystania ze specjalistycznej pomocy psychologicznej.

Rekomendacje dla uczniów

W świetle przeprowadzonych badań rekomenduje się zachęcanie dzieci i młodzież do następujących działań:
• Dbałości o higienę korzystania z urządzeń ekranowych, np. przez: wspólne z rodzicami wyznaczenie stref wolnych od ekranów  (np. łazienki, sypialni) wspólne z rodzicami wyznaczenie pór dnia wolnych od ekranów (np. pory posiłków, godzina przed snem)
• Dbałości o równowagę w kontaktach on- i offline, np. przez: regularne spotkania bez urządzeń ekranowych z rodziną, przyjaciółmi   i znajomymi; angażowanie się w regularną aktywność pozainternetową, np. Sport.
• Reagowania w sytuacjach przemocy rówieśniczej, w szczególności cyberprzemocy przez: zgłaszanie zaistniałych przypadków zaufanym osobom dorosłym lub moderatorom serwisów, jeśli zostały złamane regulaminy; pomoc pokrzywdzonym rówieśnikom poprzez wsparcie psychologiczne oraz wskazanie osób i miejsc, które mogą udzielać pomocy profesjonalnej.
• Reagowania w sytuacjach, w których ich rówieśnicy mogą znajdować się w kryzysie psychicznym przez: zgłaszanie takich przypadków zaufanym osobom dorosłym lub profesjonalistom (np. psychologowi szkolnemu); pomoc rówieśnikom w takiej sytuacji przez wsparcie psychologiczne oraz wskazanie osób i miejsc, które mogą udzielać pomocy profesjonalnej.
• Przestrzegania zasad bezpieczeństwa online, w szczególności: dbałości o własną prywatność przez właściwe ustawienia prywatności w aplikacjach i na portalach; dbałości o prywatność innych osób – nieudostępnianie ich zdjęć, danych czy wypowiedzi bez ich zgody; niepodawanie haseł do swoich kont i profili; nieprzesyłanie materiałów przedstawiających rówieśników w sytuacjach intymnych     (tzw. seksting); niespotykanie się z osobami poznanymi w internecie bez zgody i wiedzy rodziców.

Autorkami raportu z badań są :Katarzyna Makaruk, Joanna Włodarczyk, Patrycja Skoneczna
Konsultacje i rekomendacje:
Dr hab. Jacek Pyżalski,  Agnieszka Nawarenko, Dr Szymon Wójcik
Raport z badań dostępny jest na stronie : https://www.gov.pl/web/edukacja-i-nauka/loguj-sie-z-glowa-czyli-jak-bezpiecznie-korzystac-z-internetu

Zapraszamy do korzystania z telefonicznych porad i konsultacji psychologów, pedagogów, logopedy, psychoterapeuty, doradcy zawodowego, mediatora w godzinach: 10-12 pod numerem 691 920 909 w następujących terminach:

10.02. - A. Poczekajło (psycholog)

17.02. - M.Selwa (pedagog)

24.02. - D.Frankiewicz (pedagog)

03.03. - A.Tyczka (psycholog, mediator)

10.03. - B.Zasowska (pedagog, doradca zawodowy)

15.03.- J.Bystrek (psycholog)

22.03. -I.Halat-Wójcicka (psycholog)

29.03.- M.Zawadzka (pedagog)

12.04.- J.Pomykała (psycholog)

19.04.- M.Ludera (logopeda)

23.04.- H.Raszewska (psychoterapeuta)

28.04.- A.Poczekajło (psycholog)

05.05.- M.Selwa (pedagog)

12.05.- D.Frankiewicz (pedagog)

19.05.- A.Tyczka (psycholog, mediator)

26.05.- B.Zasowska (pedagog, doradca zawodowy)

04.06.- J.Bystrek (psycholog)

10.06.- I.Halat-Wójcicka (psycholog)

17.06.- M.Zawadzka (pedagog)

22.06. -J.Pomykała (psycholog)

Istnieje możliwość indywidualnego kontaktu na terenie poradni po wcześniejszym uzgodnieniu terminu ze specjalistą.

 

Serdecznie zapraszamy Dyrektorów szkół i placówek oświatowych, Nauczycieli, Wychowawców, Pedagogów, Psychologów i Przedstawicieli JST na konferencję Pandemia a zachowania ryzykowne dzieci i młodzieży-profilaktyka i interwencja

Cel konferencji: przedstawienie wpływu pandemii i izolacji społecznej na zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży; szeroka, wieloaspektowa analiza rodzajów zachowań ryzykownych, ich przyczyn i skutków oraz prezentacja dobrych praktyk –skutecznych działań profilaktycznych i interwencyjnych na rzecz przeciwdziałania zjawiskom uznawanym za niepożądane społecznie.

Zapraszamy do udziału wszystkich Państwa dla których dobro dziecka jest nadrzędną wartością, którzy chcą zrozumieć, z jakimi problemami zmagają się młodzi ludzie w tej trudnej dziś rzeczywistości, skutecznie ich wesprzeć oraz zadbać o ich dobrostan psychiczny.

Konferencja odbędzie się w dniu 04 lutego 2021roku  w godz. od 14.00 do 17.30, na platformie Zoom

PROGRAM KONFERENCJI :

  • 14.00-14.10 Andrzej Dziugan, Marta Dragan, przywitanie uczestników, prezentacja prelegentów oraz przedstawienie założeń konferencji
  • 14.10-15.40 dr Maciej Dębski, Zagubieni w sieci - trudności dzieci i młodzieży w świecie cyfrowym (uzależnienia, cyberprzemoc, seksting)
  • 15.40-16.00  mgr Paula Włodarczyk, Problemy dzieci i młodzieży w czasie pandemii na podstawie danych Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111 - na co zwrócić uwagę?
  • 16.00-17.00 mgr Ilona Dzido, Sytuacje kryzysowe wśród dzieci i młodzieży - skuteczna interwencja i profilaktyka
  • 17.00-17.15 mgr Aleksandra Gromadzka, mgr Lucyna Węgrzyn, Ośrodki Środowiskowej Opieki Psychologicznej i Psychoterapeutycznej dla Dzieci i Młodzieży jako miejsce wsparcia dla młodych pacjentów przejawiających zachowania ryzykowne oraz ich bliskich
  • 17.15-17.30 Debata

Zapisy na konferencję odbywają się poprzez formularz znajdujący się na stronie PCEN w Rzeszowie/ Oddział Krosno.

Link do zapisów https://szkolenia.pcen.pl/index.php?action=pokazforma&id=15106

Konferencja jest bezpłatna, liczba miejsc ograniczona. O udziale decyduje kolejność zgłoszeń.

Link do konferencji zostanie przesłany na adresy e-mail zapisanych  uczestników  w dniu poprzedzającym spotkanie.

 

Serdecznie zapraszamy nauczycieli pracujących z uczniami z autyzmem i trudnościami w sferze społeczno-emocjonalnej na kolejne spotkanie w ramach sieci współpracy i doskonalenia. Planowany termin to 17 marca 2021 r. godzina 13:30. Warsztaty odbędą się w formie zdalnej. Prosimy o zgłaszanie się pod numerem telefonu 17 2271156 lob mailowo: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 12 marca (koniecznie podając numer telefonu i adres mailowy). Po tym terminie zarejestrowane osoby otrzymają link do spotkania, który uaktywni się w dniu spotkania.

Warsztaty będą miały formę pytań i odpowiedzi w związku z tym przy zgłoszeniu prosimy o podanie interesujących Państwa zagadnień, z którymi spotykacie się w swojej pracy.

Serdecznie zapraszamy!!!

W związku ze zbliżającym się Ogólnopolskim Dniem Bezpiecznego Internetu przypadającym na 9 lutego 2021r. istnieje możliwość przeprowadzenia przez specjalistów PP-P w Kolbuszowej zdalnej lekcji dla uczniów wybranych klas na terenie Państwa szkoły.

Zainteresowanych dyrektorów prosimy o kontakt z poradnią w celu ustalenia dogodnego terminu zajęć dotyczących bezpieczeństwa w sieci.

 

Poradnia on-line „Zawsze Jest Jakieś Wyjście” powstała w odpowiedzi na zagrożenia wynikające ze stanu pandemii i potrzebę zwiększenia dostępności pomocy psychologicznej dla uczniów, rodziców i nauczycieli. Portal wspiera współpracę międzysektorową w zakresie ochrony zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży. Poza indywidualnym spotkaniem umożliwia specjalistom wspólną grupową konsultację dotyczącą podopiecznego.

Aby zarejestrować się na portalu poradni on-line należy wejść na stronę „Zawsze Jest Jakieś Wyjście”. W zakładce „zarejestruj się” należy wybrać opcję „Instytucja”, a następnie założyć profil, podając swoje dane, krótką informację o profilu działalności oraz kadrze merytorycznej. Kolbuszowska poradnia psychologiczno-pedagogiczna znajduje się na platformie www.zawszejestjakieswyjscie.pl w bazie instytucji.

 Pracownicy poradni umieścili grafik dyżurów. Zachęcamy do kontaktu.

Osoby potrzebujące określonych form wsparcia wyszukują specjalistę i rezerwują termin spotkania:
 - indywidulanych konsultacji/psychoterapii oraz grupowych form wsparcia, warsztatów,
- poprzez on-line wideo /czat jednoosobowy i wideo/czat wieloosobowy ze specjalistami.

Poradnia on-line ZAWSZE JEST JAKIEŚ WYJŚCIE zawiera dodatkowo:
  • Profile instytucji/specjalistów udzielających wsparcia i pomocy on-line co zapewni współpracę międzysektorową ,
  • Wyszukiwarkę placówek poprzez interaktywną mapę przedstawiającą w podziale na województwa bazę placówek udzielających wsparcia i pomocy w sytuacjach kryzysu psychicznego
  • Bazę wiedzy: artykuły, prezentacje, informacje, scenariusze zajęć etc.
  • Moduły przesyłania załączników i udostępniania treści
Rodzic, uczeń, nauczyciel, specjalista, pracownik instytucji pomocowych może zarejestrować się na portalu poradni on-line poprzez wejście na stronę https://www.zawszejestjakieswyjscie.pl/rejestracja.
  1. W zakładce „zarejestruj się” należy wybrać opcję „UŻYTKOWNIK”, a następnie założyć profil, podając swoje dane. Po akceptacji administratora platformy, UŻYTKOWNIK może skorzystać z pomocy w postaci Wideo czatu lub czatu ze specjalistą.
  2. UŻYTKOWNIK wybiera z listy odpowiedniego specjalistę oraz województwo.
  3. Z kolei z wygenerowanej listy UŻYTKOWNIK wybiera specjalistę z danej placówki oraz termin konsultacji.
  4. Po akceptacji terminu spotkania on-line przez administratora na profilu UŻYTKOWNIKA, w kalendarzu wydarzeń podana jest informacja dotycząca WERYFIKACJI i dołączenia do spotkania we wskazanym terminie.
 Bezpłatna infolinia ogólnopolskiej poradni on-line 800 080 222.
 Poradnia on-line powstała w ramach Narodowego Programu Zdrowia na lata 2016-2020.

Prosimy Dyrektorów szkół i placówek o przekazanie informacji Rodzicom, Uczniom i Nauczycielom za pośrednictwem stron www, fb oraz dziennika elektronicznego.
PPP
 
 
 
 

 

Uruchomiono nowy numer infolinii poradni:

(17) 744 57 24

dla dzieci, młodzieży, rodziców/opiekunów, nauczycieli na okres ferii zimowych, tj. od. 04 - 15 stycznia 2021 r. od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 - 16:00.

UWAGA: Opłatę za rozpoczęcie rozmowy ponosi  osoba dzwoniąca. Koszt całej rozmowy pokrywa poradnia.

 

 

                W odpowiedzi na apel  MEN oraz potrzeby środowiska informuję, iż pomoc psychologiczno-pedagogiczna dla dzieci i młodzieży w okresie ferii zimowych w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kolbuszowej jest organizowana  codziennie w godzinach 8.00- 16.30.

Udzielamy bezpośredniej pomocy m.in. poprzez:

- prowadzenie terapii dzieci i młodzieży oraz ich rodzin,

- wspieranie rodziców w rozpoznawaniu potrzeb rozwojowych i edukacyjnych, możliwości psychofizycznych dzieci i młodzieży oraz w  rozwiązywaniu problemów edukacyjnych i wychowawczych,

- mediacje i negocjacje na terenie poradni,

- podejmowanie działań o charakterze interwencyjnym, w sytuacjach kryzysowych /wyjątkowo w środowisku dziecka lub ucznia/,

- porady i konsultacje dla rodziców oraz nauczycieli,

- spotkania z przedstawicielami innych instytucji działających na rzecz rodziny, dzieci i młodzieży,

- teleporady oraz kontakty online.

                 Pracujemy z zachowaniem obowiązujących  procedur związanych z występowaniem COVID-19.  Niezbędne jest wcześniejsze telefoniczne ustalenie terminu spotkania.

                                                                     ELŻBIETA MIKOŁAJCZYK

                                     p.o. dyr. PP-P w Kolbuszowej

Od maja bieżącego roku pracujemy stacjonarnie, a dodatkowo:

Udzielamy teleporad :

                                  Sekretariat:  (17) 2271-156 ,     691-920-909

                                  Psycholog: (17) 7445-727, (17) 7445-726

                                  Pedagog: (17) 7445-716

                                  Logopeda: (17) 7445-788

                                  Doradca zawodowy: (17) 7445-727

                                  Dyrektor: (17) 7445 -725

 

Kontaktujemy się on-line:

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Na nadchodzące święta Bożego Narodzenia życzymy błogosławionego czasu wypełnionego modlitwą, drobnymi przyjemnościami, niewielkimi gestami, pozytywnymi relacjami z sobą i z innymi oraz prawdziwą wiarą i nadzieją na lepsze jutro. Niech 2021 rok będzie bezpieczny.

Strona 10 z 21