Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna
w Kolbuszowej
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna
w Kolbuszowej
previous arrow
next arrow
Slider

Aktualności

Nasza Dyrektorka Pani Ela z dniem 1 września 2021 r. awansowała  na wyższe stanowisko. Emerytura to przecież czas nowych wyzwań, realizacji planów i marzeń. Wszak... księga zdarzeń zawsze jest otwarta w połowie.... Wśród wielu słów, które chcemy dziś powiedzieć dominuje szczególnie jedno: DZIĘKUJEMY!
Współpraca z Panią była niezwykle inspirująca, mobilizująca, a zarazem uspakajająca. Jest Pani osobą o wielkim sercu i wysokiej kulturze osobistej, która pozwalała spokojnie oraz z dystansem spojrzeć na różne  sytuacje, także te bardzo trudne, dla wielu traumatyczne i wydające się bez wyjścia.
Chcemy serdecznie podziękować  za opanowanie, empatię, wyrozumiałość, życzliwość i wszelką pomoc.
Starała się Pani przekazać nam i zaszczepić w nas swoją filozofię pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz  pokazała przykładem, jak służyć ludziom i ideałom.  
Czujemy się zaszczyceni  i wyróżnieni współpracą z Panią. 
Dziękujemy wszyscy razem i każdy z osobna.

Zapraszamy na grupowe zajęcia terapeutyczne dla dzieci nadpobudliwych i z problemami w koncentracji uwagi w wieku 5 i 6 lat realizowane według  programu "Rosnę w górę". Celem zajęć jest pomoc dzieciom w lepszym funkcjonowaniu w środowisku domowym, przedszkolnym i rówieśniczym. Na zajęciach dzieci będą miały okazję:

  • poznawać siebie i swoją wartość,
  • uczyć się współdziałania, okazywania uczuć, dostrzegania potrzeb innych,
  • uczyć się panowania nad impulsywnymi reakcjami i dłuższego koncentrowania się na zadaniach,
  • wyciszać układ nerwowy podczas relaksacji,
  • zaspokajać potrzebę ruchu w zabawach muzyczno-ruchowych.

Zajęcia odbywać się będą na terenie Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kolbuszowej w środy o godz. 15:00 w sali 105, początek od 13 października 2021 r., zakończenie w styczniu 2022. W zajęciach uczestniczyć będzie 6 - 8 dzieci.

Zgłoszenia prosimy kierować do sekretariatu poradni tel.2271-156.

Kółko graniaste ! Raz, dwa, trzy ! - Fototapety do przedszkola, edukacyjne  - demur

Zapraszamy zainteresowane szkoły i przedszkola do przesyłania drogą mailową zgłoszeń na badanie  przesiewowe dzieci 5-6 - letnich przy pomocy "Platformy badania zmysłów" (programy "Mówię" i "Słyszę").

W zgłoszeniu należy podać liczbę dzieci i osobę do kontaktu.

Zapraszamy chętnie szkoły do zgłaszania uczniów klas VIII na grupowe badania predyspozycji zawodowych. Będą się one odbywały na terenie szkół, a następnie przeprowadzone zostaną indywidualne rozmowy doradcze z każdym uczniem.

Zainteresowane szkoły prosimy o przesyłania drogą mailową zgłoszenia (z uwzględnieniem liczby uczniów, osoby do kontaktu). Wnioski przyjmujemy do 30 września b.r. Decyduje kolejność zgłoszeń.

W dniu rozpoczęcia Nowego Roku Szkolnego życzymy, aby każdy wierzył w siebie, odkrywał swoje pasje i rozwijał talenty.

Mamy nadzieję, że nadchodzący czas będzie dla wszystkich zdrowy, pomyślny i bezpieczny

Powrót do szkół - rok szkolny 2021/22 - Moje Błonie!

 

W dniu 30 sierpnia 2021 r. Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Kolbuszowej otwarta jest w godzinach 8:00 - 13:00.

Za utrudnienia przepraszamy.

Pomimo trwającej pandemii Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Kolbuszowej realizuje stacjonarnie swoje zadania statutowe  świadcząc usługi obejmujące pomoc dzieciom, młodzieży, rodzicom i nauczycielom.

Jedną z form takiej pomocy są  badania przesiewowe na terenie przedszkoli.

W okresie wakacji  przeprowadzono ponad 100  diagnoz, które poświęcone były ocenie rozwoju dzieci powyżej trzeciego roku życia. Badania te wykonali pedagodzy i psycholodzy stosując tradycyjne metody badawcze oraz m.in. „Platformę do badania zmysłów”.

Z tej formy wsparcia skorzystały następujące przedszkola:

  • Przedszkole im. Marii Montessori w Kolbuszowej,
  • Przedszkole nr 1 w Kolbuszowej,
  • Przedszkole nr 2 w Kolbuszowej,
  • Przedszkole nr 3 w Kolbuszowej,
  • Przedszkole w Kolbuszowej Dolnej,
  • Punkt Przedszkolny „Elemelek” w Trześni.

W planach Przedszkole w Kolbuszowej Górnej.

Badania przesiewowe prowadzone przez pracowników poradni mają na celu wczesne wykrywanie u dzieci zakłóceń w rozwoju oraz „ wychwycenie” tych, które powinny być objęte  pogłębioną diagnozą czy terapią  .

Planując powyższe badania specjaliści pracujący w poradni wyszli naprzeciw społecznemu zapotrzebowaniu na skuteczne działania profilaktyczne. Po zakończeniu spotkań  każdy z rodziców  otrzymał ustną informację o wynikach badań i ewentualne zalecenia dotyczące dalszego postępowania.

 

 

Metoda Warnkego umożliwia pracę z dziećmi od 6. roku życia mającymi problemy w następujących obszarach:

  • trudności w nauce,
  • problemy w nauce czytania i pisania,
  • zaburzenia przetwarzania słuchowego (APD),
  • opóźnienia lub zaburzenia rozwoju mowy i języka,
  • problemy osób z grupy ryzyka dysleksji rozwojowej lub u których zdiagnozowano dysleksję
  • zakłócenia w lateralizacji.

   Niweluje również  problemy słuchu obwodowego u osób dorosłych.

   Założeniem metody Warnkego jest oddziaływanie podczas treningu na zmysły wzroku, słuchu i motorykę ćwiczącego. Atrakcyjność metody stosowanej przez terapeutów wynika z zaangażowania pacjenta w trening (ćwiczący nie tylko słucha, ale także odpowiednio reaguje na występujące bodźce). Odpowiedzi uzyskane od osoby  w czasie diagnozy porównywane są do norm wiekowych, na podstawie których terapeuta tworzy plan treningowy. Zgodnie z założeniami metody Warnkego, trening dostosowywany jest do posiadanych w danym momencie umiejętności pacjenta.

   Za pomocą metody Warnkego można szybko sprawdzić czternaście różnych funkcji poznawczych  w celu diagnozy i indywidualizacji przebiegu terapii.

 

 

 Dyrektor P P-P uprzejmie informuje, iż w okresie wakacyjnym, tj. od 01 lipca do 31 sierpnia br., praca dydaktyczna Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kolbuszowej odbywa się w godzinach od 9:00 do 13:00.

      Jedną z możliwych form pomocy oferowanych przez poradnię są mediacje.

Jest to metoda rozwiązywania sporów, w której bezstronna, trzecia osoba pomaga stronom we wzajemnej komunikacji i dojściu do wspólnie akceptowanego porozumienia. Mediacje mają charakter dobrowolny, poufny i nieformalny. Mogą być prowadzone w przypadku  konfliktów rówieśniczych, małżeńskich, na linii nauczyciel-rodzic. W naszej poradni prowadzi je pani Agnieszka Tyczka – mediator, negocjator, psycholog. Cieszą się one coraz większą popularnością, gdyż często kończą się podpisaniem ugody.

Osoby zainteresowane wszczęciem mediacji prosimy o kontakt osobisty (w siedzibie poradni) lub telefoniczny pod numerem (17) 2271-156.

Strony postępowania mediacyjnego czy negocjacji nie ponoszą kosztów.

Proponowany wzór ugody:

 

Ugoda

W dniu …………………. na terenie …………………………………………………….. przeprowadzono postępowanie mediacyjne, w wyniku którego zawarto umowę przed mediatorem.

Mediację przeprowadzono pomiędzy:

  1. …………………………………………………………………………………………………………………………….
  2. ……………………………………………………………………………………………………………………………….

Mediator: Agnieszka Tyczka zatrudniona w PPP w Kolbuszowej.

Ugoda dotyczy:  ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Uczestnicy mediacji ustalają/zobowiązują się:

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

I  Strony zgodnie oświadczają, że postanowienia są dla nich zrozumiałe.

II  W przypadku naruszenia treści ugody strony zobowiązują się do skorzystania w pierwszej kolejności z pomocy mediatora.

 

……………………………………………..                                                                   …………………………………………..

Podpis  strony                                                                                                       Podpis strony                                                                                                                                                                                                                                                      

                                                                                   ……………………………………………………

                                                                                         Podpis mediatora

 

Strona 8 z 21