Zapraszamy do lektury artykułu pani Justyny Pomykały na temat praw edukacyjnych uczniów z autyzmem (w zakładce "Do poczytania").
w Kolbuszowej
Zapraszamy do lektury artykułu pani Justyny Pomykały na temat praw edukacyjnych uczniów z autyzmem (w zakładce "Do poczytania").
W dniu 29 marca 2024r. sekretariat Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kolbuszowej czynny do godz. 13:00
W związku z obchodami 25 lecia Powiatu Kolbuszowskiego Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna pod honorowym patronatem Starosty Kolbuszowskiego przeprowadziła konkurs fotograficzny „I ♥ Powiat Kolbuszowski” skierowany do uczniów szkół ponadpodstawowych.
Celem konkursu było:
a) promowanie walorów przyrodniczych i architektonicznych Powiatu Kolbuszowskiego,
b) rozbudzanie wśród uczniów zainteresowania własnym regionem,
c) rozwijanie wrażliwości artystycznej oraz prezentacja twórczości uczniów w dziedzinie fotografii,
d) promocja powiatu.
Komisja konkursowa w składzie:
przewodnicząca - Marta Zawadzka
ks. Lucjan Szumierz
Paweł Michno - dyrektor Biblioteki Miejskiej
Barbara Żarkowska - Biuro Promocji Powiatu Kolbuszowskiego
Justyna Niepokój - Gil - kustosz Muzeum Kultury Ludowej w Kolbuszowej
Marta Ludera - PPP w Kolbuszowej
wyłoniła laureatów.
I miejsce - Dominik Kopeć LO w Kolbuszowej "Poranny wschód słońca nad Nilem",
II miejsce - Dawid Miszczak ZST w Kolbuszowej "Parafia Wszystkich Świętych w Kolbuszowej z lotu ptaka"
III miejsce - Agnieszka Dziewic ZSA-E w Weryni "Za dawnych lat"
wyróżnienie - Kacper Maciąg LO w Kolbuszowej "Zachód słońca w zimie"
Dziękujemy uczniom za nadesłanie ciekawych prac przedstawiających urokliwe, interesujące i szczególne miejsca w najbliższej okolicy. Gratulujemy nagrodzonym!
Marta Zawadzka
Marta Ludera
W dniu 14.03.2024 r. w naszej poradni odbyło się spotkanie informacyjno-szkoleniowe. Dotyczyło nowelizacji przepisów w zakresie ochrony dzieci i wdrażania standardów ochrony małoletnich w praktyce. Temat został omówiony wspólnie z przedstawicielką Komendy Powiatowej Policji w Kolbuszowej panią st. asp. Beatą Chmielowiec oraz panie: Renatę Chrząstek – przewodniczącą zespołu interdyscyplinarnego w Miejsko-Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Kolbuszowej i Joannę Chmielowiec asystenta rodziny w Miejsko-Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Kolbuszowej.
W takcie dyskusji analizowano procedury postępowania w sytuacjach wymagających udzielenia ochrony małoletnim. Wymieniono się również spostrzeżeniami i doświadczeniami.
Uczestnicy wyrazili potrzebę kontynuowania cyklicznej współpracy.
M. Zawadzka
M. Ludera
Zarówno pobudliwość emocjonalna i ruchowa, jak i zachowania agresywne występują u dzieci dość często. Obserwuje się je już w wieku przedszkolnym. Warto zastanowić się jakie postawy czy sytuacje wychowawcze sprzyjają rozwijaniu się nadpobudliwości psychoruchowej.
Zwrócić trzeba uwagę na następujące:
Nadmienić trzeba, że wymienione postawy i sytuacje wychowawcze mogą być również przyczyną problemów z regulacją emocji, przyczyną zachowań agresywnych. Reakcje agresywne rozwijają się ponadto gdy:
Dziecku nadpobudliwemu czy agresywnemu trudno jest zgodnie współżyć i współdziałać
z rówieśnikami, utrzymywać dobre relacje z rodzeństwem, rodzicami, wychowawcami
i nauczycielami.
Trzeba więc dołożyć wszelkich starań, by mu pomóc.
Ważne jest:
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Kolbuszowej zaprasza do korzystania z diagnozy problemów rozwojowych i wychowawczych, do korzystania z porad, z terapii indywidualnej
i grupowej.
Życzymy sukcesów wychowawczych.
Opracowanie:
Jolanta Bystrek - psycholog
Osiągnięcia cywilizacyjne ułatwiają nasze funkcjonowanie, sprawiają, że szybciej zdobywamy informacje, pełniej uczestniczymy w życiu społecznym, kulturalnym, mamy szerszy dostęp do wiedzy i do rozrywki. Zdalna edukacja w czasie pandemii przyzwyczaiła nas do widoku dzieci i nastolatków przed komputerami i z telefonami komórkowymi w rękach. To często ważne narzędzia, które pomagają w nauce i umożliwiają kontakt z rówieśnikami. Jednak przyzwyczajenie do nich może niepostrzeżenie przerodzić się w nawyk, a potem w uzależnienie.
Internet oferuje dostęp do wielu różnorodnych form aktywności, począwszy od gier sieciowych, poprzez serwisy muzyczne i wideo, komunikację w czasie rzeczywistym, aż po portale społecznościowe. Nadużywanie komputera lub Internetu może dotyczyć jednej bądź kilku spośród form aktywności młodego użytkownika w Internecie, które są dla niego atrakcyjne. Nadużywanie Internetu może rozwijać się etapami. Na początku systematycznie zwiększany czas obecności w sieci jest usprawiedliwiony wykonywanymi obowiązkami (np. przygotowywaniem się do lekcji) lub rozwijaniem swoich zainteresowań. Stopniowo jednak czas ten ulega wydłużeniu, często kosztem zobowiązań domowych, towarzyskich lub obowiązków szkolnych.
Co powinno zwrócić uwagę rodziców i opiekunów w trakcie korzystania z Internetu przez dziecko?
Co może zrobić rodzic, gdy dziecko ma problem z nadużywaniem Internetu?
Jakie są skutki uzależnienia od Internetu?
Konsekwencje nadużywania Internetu przez dzieci i młodzież dotyczą zarówno zdrowia fizycznego, jak i psychicznego.
Wśród konsekwencji zdrowotnych można wyróżnić m.in.:
Konsekwencje psychologiczne i społeczne wynikające z uzależnienia od komputera i Internetu to:
Jak uchronić dziecko przed uzależnieniem od komputera?
Dlaczego dzieci uzależniają się od Internetu?
Dużą rolę odgrywają tu czynniki społeczne i rodzinne oraz osobowość dziecka. Na uzależnienie od Internetu bardziej narażone są dzieci nieśmiałe i nadmiernie wrażliwe, niepewne siebie i z niską samooceną oraz nieumiejące konstruktywnie poradzić sobie ze stresem. W sieci mogą tworzyć swój sztuczny wizerunek i udawać. Mogą też w każdej chwili wycofać się z kontaktów. Nie muszą konfrontować się z sytuacjami, które je przerastają. Redukują w ten sposób lęk i napięcie, ale też uciekają od prawdziwego życia i są coraz bardziej bezbronne w realu.Częstym powodem ucieczki w świat wirtualny są niepowodzenia w szkole, odrzucenie przez rówieśników, a także konflikty w rodzinie. Bardziej zagrożone są również dzieci z rodzin przeżywających traumę (alkoholizm rodzica, rozwód), o niezaspokajanej potrzebie poczucia bezpieczeństwa. Wyzwolenie dziecka od uzależnienia od Internetu wymaga poradzenia sobie ze wszystkimi problemami, które skłoniły dziecko do ucieczki do sieci.
Jeśli dostrzegasz jakiekolwiek negatywne skutki używania przez Twoje dziecko Internetu czy komputera, skontaktuj się ze specjalistą, psychologiem z Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej lub psychologiem szkolnym. „Ucieczka” w świat wirtualny jest często skutkiem innych trudności, z którymi dziecko sobie nie radzi. Im szybciej podejmiesz działania, tym mniejsze negatywne konsekwencje nadużywania Internetu i większa szansa na powrót do równowagi.
Pomoc i wsparcie dla rodziców, których dzieci doświadczają zagrożeń online oraz nauczycieli udzielana jest bezpłatnie i anonimowo pod numerem: 800 100 100.
Autor:
Paulina Machowska
Zapraszamy dzieci z klas I i II szkoły podstawowej napotykające na trudności w sferze emocjonalno-społecznej na zajęcia grupowe z treningu umiejętności społecznych "Uczę się panować nad sobą". Celem zajęć jest pomoc dzieciom rozwijać umiejętności potrzebne do lepszego funkcjonowania w środowisku domowym, szkolnym i rówieśniczym.
Spotkania odbywać się będą w okresie od marca do czerwca 2024 r. w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kolbuszowej w środy o godzinie 15:00. Rozpoczęcie zajęć 6 marca 2024 r. Przewidywana liczebność grupy 8-10 dzieci. Decyduje kolejność zgłoszeń. Zgłoszenia prosimy kierować do sekretariatu Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kolbuszowej pod numerem 17- 2271 156
Prowadzący zajęcia:
Jolanta Bystrek
Beata Zasowska
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Kolbuszowej, pod honorowym patronatem Starosty Kolbuszowskiego, organizuje konkurs fotograficzny pt. „I ♥ Powiat Kolbuszowski”.
Serdecznie zapraszamy uczniów szkół ponadpodstawowych Powiatu Kolbuszowskiego do wzięcia w nim udziału.
REGULAMIN KONKURSU FOTOGRAFICZNEGO „ I ❤ POWIAT KOLBUSZOWSKI”
PRZEPISY OGÓLNE
1. Organizatorem Konkursu Fotograficznego„ I ❤ POWIAT KOLBUSZOWSKI” zwanego dalej „Konkursem” jest Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Kolbuszowej, ul. 11-go Listopada 10, zwana dalej „Organizatorem”. Regulamin Konkursu dostępny jest w siedzibie poradni w Kolbuszowej oraz na stronie internetowej www.poradnia.kolbuszowa.pl.
2. Cele Konkursu:
a) promowanie walorów przyrodniczych i architektonicznych Powiatu Kolbuszowskiego,
b) rozbudzanie wśród uczniów zainteresowania własnym regionem,
c) rozwijanie wrażliwości artystycznej oraz prezentacja twórczości uczniów w dziedzinie fotografii d) promocja powiatu
3. Przedmiotem Konkursu są fotografie wykonane przez uczniów szkół ponadpodstawowych z terenu Powiatu Kolbuszowskiego .
4. Tematem Konkursu jest prezentacja i promowanie walorów powiatu: m.in. budynki, zabytki, pomniki,rzeźby, osoby znane z powiatu w strojach lasowiackich lub inne walory, które w pozytywny sposób będą nawiązywać do hasła przewodniego Konkursu.
5. Nagrodzone i wyróżnione prace zostaną opublikowane na stronie internetowej poradni: www.poradnia.kolbuszowa.pl oraz na stronie powiatu; www.kolbuszowski.pl
6. Wystawa nagrodzonych prac oraz wręczenie nagród nastąpi w terminie ustalonym przez Organizatora, nie później niż do 29 lutego 2024 r.
PRZYJMOWANIE PRAC
1. Każdy uczestnik może zgłosić jedno zdjęcie o wymiarach 18x24.
2. Nadesłane zdjęcia muszą być pracą przygotowaną specjalnie na Konkurs, nigdzie wcześniej niepublikowane.
3. Fotografie powinny być wykonane samodzielnie, muszą być pracami autorskimi.
4. Plagiaty są niedopuszczalne i wiążą się z odpowiedzialnością karną.
5. Jeżeli na fotografiach konkursowych znajduje się wizerunek osoby, uczestnik przesyłając fotografię zobowiązany jest do dołączenia pisemnego oświadczenia osoby znajdującej się na fotografii, że wyraziła zgodę na nieodpłatną publikację i rozpowszechnianie wizerunku tej osoby.
6. Każdy uczestnik Konkursu przesyłając fotografię udziela niewyłącznej, nieodpłatnej licencji do korzystania z fotografii dla celów przeprowadzenia i rozstrzygnięcia Konkursu oraz w zakresie wynikającym z treści niniejszego regulaminu przez organizatora. 7. Fotografie należy składać w formie papierowej z dopiskiem „Konkurs Fotograficzny” w sekretariacie poradni , ul. 11 Listopada 10, pokój 108 w godzinach 8.00-15.00.
8. Prace należy złożyć z dołączonym formularzem rejestracyjnym, który stanowi Załącznik nr 1.
9. Złożone fotografie należy opisać według następującego wzoru: imię i nazwisko, szkoła, klasa.
10. Każda szkoła może zgłosić do konkursu maksymalnie 10 zdjęć.
11. Organizator zastrzega sobie prawo do dyskwalifikowania prac niespełniających wymienionych wyżej wymogów.
JURY
1. Organizator powołuje Jury Konkursu, zwane dalej „Jury”.
2. Wszystkie zdjęcia nadesłane do Konkursu podlegają ocenie Jury
3. Decyzje podjęte przez Jury są ostateczne i prawnie wiążące dla wszystkich uczestników Konkursu.
TERMINARZ
1. Przyjmowanie prac fotograficznych do konkursu: 12– 21.02.2024 r.
2. Powołanie jury i ocena zgłoszonych fotografii: 23.02.2024 r.
3. Wręczenie nagród i dyplomów oraz wystawa prac nie później niż 29 .02.2024r.
Załącznik nr 1 do regulaminu Powiatowego Konkursu
Formularz zgłoszenia
Imię i nazwisko uczestnika/uczestników:
Szkoła:
Klasa:
Imię i nazwisko opiekuna/nauczyciela:
Nr telefonu opiekuna/nauczyciela:
Tytuł pracy konkursowej:
Załącznik nr 2 do regulaminu Powiatowego Konkursu
Zgoda na przetwarzanie danych osobowych Uczestnika Konkursu
Wyrażam zgodę na nieodpłatne wykorzystanie wizerunku mojego dziecka
…………………………………………………………………………………………………………
imię i nazwisko Uczestnika
zgodnie z art. 81 ust. 1 ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, przez Starostwo Powiatowe w Kolbuszowej w celu organizacji i przeprowadzeniaPowiatowego Konkursu pn. „Zostaję w powiecie kolbuszowskim”.
Wizerunek Uczestnika wraz z jego danymi oraz jego praca zostaną opublikowane na stronie internetowej Starostwa Powiatowego, na jego portalu społecznościowym Facebook oraz Instagram, uroczystej Sesji Rady Powiatu w Kolbuszowej oraz w prasie.
…………………………………………..…………………………………
Data i podpis rodzica/opiekuna prawnego
INFORMACJA W SPRAWIE OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH
W ZWIĄZKU Z KONKURSEM DLA UCZNIÓW
Kierując się rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (dalej ,,RODO’’), przekazujemy informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych zbieranych w związku z konkursem dla uczniów:
Zapraszamy do lektury artykułu przybliżającego temat dyskalkulii, który znajduje się w zakładce "Do poczytania" lub otworzy się po kliknięciu na poniższy link:
https://www.poradnia.kolbuszowa.pl/index.php/zostan-w-domu/250-co-to-jest-dyskalkulia
Po kilku miesiącach wytężonej nauki i porannego wstawania nadszedł czas odpoczynku. Wolny czas można spędzić w ciekawy sposób z kolegami, z rodziną albo samemu. Jeżeli sprzyja pogoda, jest śnieg, to warto wybrać się na sanki, urządzić bitwę na śnieżki, ulepić bałwana albo po prostu pospacerować, podziwiając zimowy krajobraz. A może wybrać się do lasu, żeby poobserwować zwierzęta, które są aktywne zimą? Dobrym pomysłem jest też pójście nad rzekę lub jezioro, żeby nakarmić kaczki czy łabędzie.
Gdy spędzamy czas w domu, idealną rozrywką są planszówki. Można wybierać pomiędzy klasycznym chińczykiem, rodzinnymi grami ćwiczącymi pamięć a bardziej zaawansowanymi grami strategicznymi. Ciekawym pomysłem jest zasadzenie roślin lub zbudowanie karmnika dla ptaków.
Jeżeli na co dzień brakuje wam czasu na wspólne przygotowywanie posiłków, to ferie zimowe są idealną okazją, żeby to nadrobić. Ugotujcie wszystko, na co macie ochotę, może domową pizzę, gofry, ciasteczka?
Kiedy wyczerpią nam się wszystkie pomysły na zagospodarowanie wolnego czasu, zawsze pozostaje najlepszy przyjaciel – książka. Dzięki niej wyruszymy w fascynujący czas przygód i przeżyć.
Miłego wypoczynku!
Zapraszamy dzieci w wieku 4-6 lat na pełne zabaw i ćwiczeń warsztaty nauki czytania przygotowujące do nauki w szkole. Pierwsze kroki w nauce czytania - dzieci poznają samogłoski, sylaby, pierwsze słowa, aż do umiejętności samodzielnego odczytywania prostych słów.
O warsztatach:
Warsztaty to cykl spotkań odbywających się raz w tygodniu (50 minut).
Zapisy i kontakt
Trwają zapisy na rok 2023/2024
Telefon: Karolina Przybyło 695550115
Paulina Machowska 601857985
Zgłoszenia przyjmujemy do 24.01.2024 r.
Strona 1 z 20