Przepraszamy za wszelkie utrudnienia i dziękujemy za wyrozumiałość.
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Kolbuszowej pod honorowym patronatem Starosty Kolbuszowskiego organizuje konkurs fotograficzny pt. „Sportowy zawrót głowy”. Serdecznie zapraszamy uczniów szkół ponadpodstawowych Powiatu Kolbuszowskiego do wzięcia w nim udziału.
Regulamin konkursu fotograficznego dla uczniów szkół ponadpodstawowych pt. ”Sportowy zawrót głowy”.
Przepisy ogólne:
Regulamin Konkursu dostępny jest w siedzibie poradni w Kolbuszowej oraz na stronie internetowej.
4.Tematem Konkursu jest prezentacja i promowanie szeroko pojętej tematyki sportowej związanej z Powiatem Kolbuszowskim.
5.Nagrodzone i wyróżnione prace zostaną opublikowane na stronie internetowej poradni: www.poradnia.kolbuszowa.pl.
6.Wręczenie nagród nastąpi w terminie ustalonym przez Organizatora, nie później niż do 09.04.2025r.
Przyjmowanie prac:
Jury
1.Organizator powołuje Jury Konkursu zwane dalej „Jury”.
3.Decyzje podjęte przez Jury są ostateczne i prawnie wiążące dla wszystkich uczestników Konkursu.
Terminarz
1.Przyjmowanie prac fotograficznych konkursu: do 3 kwietnia 2025 r. (czwartek). 2.Powołanie Jury i ocena zgłoszonych fotografii: do 4 kwietnia 2025 r. (piątek).
3.Wręczenie nagród i dyplomów oraz wystawa prac 10 kwietnia 2025r. (czwartek), godz. 13:00.
Szanowni Państwo,
W związku z rozpoczęciem stosowania z dniem 25 maja 2018 r. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (nazwa RODO) oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. Informujemy, że:
Osoba, której dane dotyczą ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego,
którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Karta zgłoszenia
konkursu fotograficznego dla uczniów szkół ponadpodstawowych pt. ”Sportowy zawrót głowy”.
Zgłoszenie uczestników do 3 kwietnia 2025 r. (czwartek).
Zgłoszenia proszę przesyłać na adres:
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Kolbuszowej
ul.11-go Listopada 10
36-100 Kolbuszowa
tel/fax 17 2271 156
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Dane uczestnika:
Imię i nazwisko ucznia............................................................................
Klasa........................................................................................................
Szkoła......................................................................................................
Imię i nazwisko opiekuna........................................................................
Szczegółowe pytania związane z konkursem proszę kierować do Pań: Marty Zawadzkiej, Marty Ludery – koordynatorów Konkursu.
Pieczątka szkoły:
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Kolbuszowej serdecznie zaprasza psychologów szkolnych na spotkanie w ramach sieci współpracy
i samokształcenia. Odbędzie się ono o godzinie 10.00 w dniu 05 marca 2025 r. w sali 105 budynku Starostwa Powiatowego (parter). Panie psycholog Magdalena Szpyt i Katarzyna Cebula przybliżą założenia Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach.
Zgłoszenia przyjmujemy pod numerem telefonu 17 2271 156.
- jeśli rodzic spędza dużo czasu na telefonie, dziecko zrobi to samo;
- 85% dzieci w wieku 6-12 lat uznało, że telefon jest dla rodzica ważniejszy niż ich rozmowa;
- dzieci w wieku szkolnym wolą ekran, niż rozmowę twarzą w twarz bo to widziały od małego.
- nastolatkowie 15 – 19 lat wśród nich 33% odczuwa silne FOMO, podczas gdy jedynie 6% nie doświadcza lęku;
- młodzi dorośli 20 – 24 lata 28% deklaruje codzienne korzystanie z Social Mediów podczas posiłków;
- ogół społeczeństwa badania o nich wskazują, że 17% Polaków doświadcza wysokiego poziomu FOMO, a u kolejnych 60% utrzymuje się on na średnim poziomie.
Uzależnienie od bodźców = utrata zdolności do czucia!
- ciągła stymulacja ekranem osłabia nasza zdolność do głębokiego odczuwania emocji;
- osoby uzależnione od telefonu rzadziej odczuwają wdzięczność, zachwyt i głębokie emocje;
- Im więcej technologii, tym mniejsza wrażliwość emocjonalna, gdyż telefon „przykrywa” trudne emocje zamiast pozwolić je przeżyć;
- częste korzystanie z mediów społecznościowych obniża empatię i zwiększa poczucie pustki.
Jest to dobre pytanie do nas rodziców, ale czy potrafimy na nie szczerze odpowiedzieć?
Z psychologicznego punktu widzenia wiadomo jest, że:
Jest kilka powodów dlaczego my rodzice tak szybko rezygnujemy z asertywności:
Drodzy rodzice przytoczę kilka przykładów na to jak sabotujemy swoją asertywność:
Może to i zabrzmi patetycznie, ale uwierzcie mi drodzy rodzice, że często powiedzenie dziecku „nie” to powiedzenie sobie „tak”. Nie uda nam się poznać prawdziwych potrzeb naszego dziecka, jeżeli spełniać będziemy wszystkie jego zachcianki. Braknie nam czasu, funduszy i cierpliwości, aby to osiągnąć. Poza tym każdy rodzic powinien raz na zawsze pozbyć się fałszywego przekonania, że dziecku wszystko się należy.
Należy zrozumieć brak swojej asertywności w stosunku do naszych dzieci. Więc drogi rodzicu zadaj sobie pytania:
A pamiętać należy o tym, że asertywność jest wyborem, a świadomie wypowiedziane „nie” nie podlega negocjacjom.
Na podstawie przemyśleń po postach u michal.zawadka, które serdecznie Wam rodzice polecam.
A.A Ragan - psycholog
Zapraszamy na zajęcia terapeutyczne dla dzieci z klas pierwszych i drugich nadruchliwych i z problemami w koncentracji uwagi realizowane według programu "Uczę się panować nad sobą".
Głównym celem zajęć jest pomoc dzieciom w lepszym funkcjonowaniu w środowisku domowym, szkolnym i rówieśniczym.
Na zajęciach dzieci będą uczyć się:
Ponadto będą miały okazję:
Zajęcia odbywać się będą na terenie Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kolbuszowej, w każdą środę w godzinach od 15.00 do 16.00 w sali 105. Początek 12 marca 2025 r., zakończenie w czerwcu 2025r. Zgłoszenia prosimy kierować do prowadzących: J.Bystrek (pokój 106, tel. 7445 725); B. Zasowskiej (pokój 101, tel. 7445 727) lub do sekretariatu Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kolbuszowej pod numerem 17- 2271 156.
Prowadzący zajęcia:
Jolanta Bystrek
Beata Zasowska
Kiedy mówisz „KOCHAM CIĘ” to jakbyś dzielił się z drugą osobą wyjątkowymi, ciepłymi i pozytywnymi emocjami. To tak, jakbyś mocno przytulał ją słowami. To sposób na powiedzenie jej „Jesteś dla mnie ważny i zależy mi na Tobie”.
Dlaczego to jest takie ważne, by dzieci słyszały, że je kochamy?
Częste powtarzanie tych słów, pozytywnie wpłynie na jego wyobrażenie o sobie, zbuduje poczucie własnej wartości, sprawi, że będzie się czuło bezpiecznie, pozwoli mu dobrze radzić sobie z wymaganiami i podejmować nowe wyzwania. Mówiąc do dzieci językiem miłości uczymy je języka miłości.
To co mówimy naszym dzieciom ma ogromną moc. Każdy niesie ze sobą taki swój własny plecak emocji. Od tego co wrzucą do niego rodzice, od urodzenia, aż po osiągnięcie samodzielności, zależy to jak będziemy funkcjonować jako dorośli i jak zrealizujemy nasze role rodzinne, zawodowe i społeczne.
Dlaczego jeszcze jest to tak ważne ?
Wysoka samoocena
Dziecko, które czuje się kochane przez swoich najbliższych, dorasta z poczuciem bycia osobą wartościową. To zwiększa jego samoocenę i zmniejsza poczucie strachu czy nieśmiałości. Rodzicielska miłość jest dla dziecka niezwykle istotna. To procentuje w przyszłości odwagą i większą pewnością siebie, co ułatwia im podejmowanie trudnych życiowych wyzwań.
Poczucie bezpieczeństwa
Rodzice mówiąc dziecku „Kocham Cię” dają mu w ten sposób poczucie bezpieczeństwa. Wie, że ma osoby, którym może zaufać. Miłość rodzicielska oznacza wsparcie, które jest bardzo ważne dla dziecka w procesie dorastania.
Nauka dojrzałości
Rodzice, kochając swe dziecko w sposób bezwarunkowy, dają mu do zrozumienia, że ma prawo do popełniania błędów, ponieważ nikt nie jest ideałem. Poza tym uczą je by nie poddawać się w przypadku porażki. Nie stawiają przed dzieckiem niemożliwych do spełnienia wyzwań. Dzięki temu uczy się ono tego, co oznacza dojrzałość.
Relacje z innymi
Dziecko obserwując rodziców uczy się nazywać oraz wyrażać swoje emocje i takie zachowania będzie powielać w kontaktach z innymi osobami. Dlatego, jeśli rodzice obdarzają swoją pociechę czułością i szacunkiem, wpływa to pozytywnie na ich relacje międzyludzkie. Rodzice, którzy w szczery i rozsądny sposób potrafią okazywać swojemu dziecku uczucia, uczą je empatii i unikania postawy egoistycznej.
Poczucie szczęścia
Wyrażając często uczucia wobec dziecka, mówiąc mu przede wszystkim, że je kochamy, sprawiamy mu niezwykłą radość i dajemy poczucie szczęścia. Bo przecież nie ma nic lepszego w życiu niż świadomość bycia kochanym!
Okazując dziecku swoją bezwarunkową miłość i pełną akceptację jego osoby, okazujemy mu jednocześnie szacunek. To wszystko razem umacnia je w poczuciu, że jest kochane, nawet w trudnych sytuacjach. Zapewnia je, że zawsze otrzyma wsparcie od najbliższych mu osób.
Zastanów się, jak często mówisz swojemu dziecku „Kocham Cię”?
Czy wystarczająco dużo i czy dziecko, na swój sposób, rozumie twoje słowa? Czy starasz mu się je wyjaśnić? Pomyśl, jak często przytulasz spontanicznie swoje dziecko? Właśnie w ten sposób zapewniasz je o swojej miłości.
Choć jest to tak oczywiste, okazuje się że wielu z nas tego nie robi albo uważa, że nie ma to znaczenia.
Dlaczego boimy się mówić Kocham Cię bliskim osobom?
Tak zostaliśmy wychowani. Dorastanie w rodzinie, w której nie mówiło się o uczuciach, rzutuje na to, jak zachowujemy się w dorosłym życiu. Jeśli wśród naszych bliskich nie było zwyczaju mówienia „Kocham Cię”, nie mieliśmy szansy nauczyć się głośno mówić o tym uczuciu. Jako dorośli, małżonkowie, rodzice, możemy czuć opór i niechęć przed mówieniem o odczuwanych emocjach.
Wolimy okazywać uczucia inaczej, niż słowami, np. za pomocą czynów czy gestów. W ten sposób chcemy powiedzieć ,, Jesteś dla mnie ważny '''. Przede wszystkim panowie wolą za pomocą zrobionych zakupów, podarowanych kwiatów, czy drobnej naprawy okazać, jak bardzo zależy im na drugiej osobie W końcu ofiarowują coś znacznie cenniejszego, niż szybko rzucone słowa – poświęcają swój czas.
Czujemy obawę przed ciężarem wypowiadanych słów ponieważ oznacza to gotowość do podjęcia takiego rodzaju zobowiązania, którego niektórzy ludzie po prostu nie chcą podjąć. Odczuwamy strach, że jeśli zdecydujemy się mówić o uczuciach, zostaniemy odebrani jako słabe osoby. Boimy się też odrzucenia czy nieodwzajemnienia naszych uczuć.
Zachowaj miłość w swoim sercu. Życie bez niej jest jak bezsłoneczny ogród, w którym kwiaty są martwe. Świadomość kochania i bycia kochanym wnosi do życia ciepło i bogactwo, których nic innego przynieść nie może.
Oscar Wilde
Opracowała: Izabela Halat-Wójcicka
Za twórcę pierwszych puzzli uważany jest John Spilsbury. Żył on w XVIII wieku, był londyńskim grawerem i kartografem.Skleił mapę na desce i pociął ją na kawałki, aby stworzyć narzędzie edukacyjne dla swoich uczniów. Pierwsze puzzle były więc drewniane i miały być przedmiotem ułatwiającym naukę geografii. Z czasem, puzzle stały się bardzo popularne.
Układanie puzzli uczy nas przede wszystkim koncentracji a także skupienia się na jednej rzeczy. Pozwala nam to wyciszyć się, odstresować i zapomnieć o otaczających nas problemach. Puzzle wpływają bardzo korzystnie na naszą pamięć wzrokową i uczą logicznego myślenia.To nie tylko doskonała rozrywka, ale również trening dla mózgu.
Badania naukowe dowodzą, że podczas układania puzzli, dzieci rozwijają swoje zdolności wzrokowo – przestrzenne, ćwiczą cierpliwość, uczą dążenia do celu. Dlatego są doskonałą pomocą dydaktyczną oraz terapeutyczną, zarówno dla starszych, jak i młodszych dzieci, a także dorosłych.
Pamiętajmy, że układanie puzzli to aktywność, która przynosi wiele korzyści. Pomaga rozwijać umiejętności poznawcze, redukować stres, poprawiać wytrwałość. Może być doskonałą formą rozrywki oraz spędzania czasu z bliskimi.
Opracowała: B.Zasowska
W celu usprawnienia komunikacji zachęcamy Państwa do korzystania z naszej skrzynki doręczeń elektronicznych: AE:PL-74959-18582-EJGJG-23.
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Kolbuszowej serdecznie zaprasza psychologów szkolnych na spotkanie w ramach sieci współpracy i samokształcenia. Odbędzie się ono o godzinie 10.00 w dniu 11 grudnia 2024r. w sali 105 budynku Starostwa Powiatowego (parter).
Strona 1 z 22