Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna
w Kolbuszowej
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna
w Kolbuszowej
previous arrow
next arrow
Slider

Aktualności

Zapytanie ofertowe dotyczące zatrudnienia specjalistów:

Terapeuty wspomagającego -fizykoterapeuty

do realizacji zadań wiodącego ośrodka koordynacyjno-rehabilitacyjno-opiekuńczego na obszarze powiatu kolbuszowskiego, określonych w art. 90v ust. 4 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty oraz w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 5 września 2017 r. w sprawie szczegółowych zadań wiodących ośrodków koordynacyjno-rehabilitacyjno-opiekuńczych (Dz.U. poz. 1712).

I.Dane zamawiającego:

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Kolbuszowej

ul. 11 Listopada 10

36-100 Kolbuszowa

tel. 17 2271 156

e-mail:Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Zamówienie finansowane jest z budżetu Państwa w ramach realizacji zadań z zakresu administracji rządowej, wynikających z programu kompleksowego wsparcia dla rodzin „Za życiem” stanowiącego załącznik do uchwały nr 160 Rady Ministrów z dnia 20 grudnia 2016 r. w sprawie programu kompleksowego wsparcia dla rodzin „Za życiem” (M.P. poz. 1250)

 

II Informacje ogólne:

 

  1.  Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.
  2.  Treść oferty musi odpowiadać treści zapytania ofertowego.
  3.  Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty, niezależnie od wyniku postępowania.
  4.  Zamawiający nie zezwala na składanie ofert częściowych.

 

 

III. Opis przedmiotu zamówienia

Kod CPV 80000000-4 – Pełna nazwa: usługi edukacyjne i szkoleniowe

1.Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadań wiodącego ośrodka koordynacyjno-rehabilitacyjno-opiekuńczego na obszarze powiatu , określonych w art. 90v ust. 4 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty oraz w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 5 września 2017 r. w sprawie szczegółowych zadań wiodących ośrodków koordynacyjno-rehabilitacyjno-opiekuńczych (Dz.U. poz. 1712) przez specjalistów:

  1. fizjoterapeutów
  2. terapeutów integracji sensorycznej
  3. psychologów
  4. logopedów
  1. Głównym celem ośrodków koordynacyjno-rehabilitacyjno-opiekuńczych jest udzielanie kompleksowego wsparcia rodzinom z dziećmi niepełnosprawnymi oraz zagrożonymi niepełnosprawnością
  2. Usługa będzie wykonywana na podstawie umowy/porozumienia.

 

  1. Zadania specjalistów

 

  1. udzielenie rodzicom w oparciu o diagnozę wielospecjalistyczną, specjalistycznej informacji dotyczącej problemów rozwojowych dziecka
  2. wskazywanie dla dziecka i jego rodziny form kompleksowej, specjalistycznej pomocy oraz jednostek tej pomocy udzielających
  3. prowadzenie zajęć z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka stosownie do potrzeb psychofizycznych i rozwojowych dziecka oraz, w zależności  od potrzeb dziecka, dodatkowych usług specjalistów
  4. udzielanie dzieciom i ich rodzinom kompleksowej pomocy od chwili wykrycia zagrożenia niepełnosprawnością ze szczególnym uwzględnieniem dzieci do 3 roku życia
  5. opracowanie diagnozy funkcjonalnej na początku świadczenia usługi na jej zakończenie
  6. opracowanie programu terapii
  7. praca w zespole do spraw wczesnego wspomagania i realizacja ustaleń wypracowanych przez zespół
  8. prowadzenie zleconej dokumentacji, w tym dzienników zajęć
  9. zapewnienie pomocy dydaktycznych i terapeutycznych niezbędnych dla realizacji wspomagania, a którymi nie dysponuje Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Bielsku Podlaskim
  10. poinformowanie rodziców o źródłach finansowania realizacji programu „Za życiem”

 

6. Czas pracy poszczególnych specjalistów będzie ustalony zgodnie z potrzebami psychofizycznymi, rozwojowymi dzieci i ich rodzin. Ogółem na realizację zadań fizjoterapeuty przeznaczono w 2017r.- 6 godzin a w 2018r.- 52 godziny.

 

 

IV. Wymagany termin wykonania zamówienia:

 

Zamawiający wymaga , aby przedmiot został zrealizowany w terminie: 18.12.2017r. - 31.12.2018r.

 

V. Oferta powinna zawierać:

  1. Ofertę cenową – załącznik

2.  Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu- załącznik

VI. Miejsce i termin składania ofert: Ofertę można złożyć e-mailem, adres e- mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., osobiście w sekretariacie placówki w godz.7.30 – 15.30 lub listownie na adres placówki. w terminie do dnia 15 grudnia 2017r., do godziny 12.00 czasu lokalnego.

Otwarcie ofert nastąpi w dniu 15 grudnia 2017 r., o godzinie 12.30 czasu lokalnego.

Oferta złożona po terminie zostanie zwrócona Wykonawcy bez otwierania, po upływie terminu przewidzianego na wniesienie odwołania.

VII. Warunki udziału w postępowaniu:

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:

1. Zaoferują przedmiot zamówienia zgodny z wymogami Zamawiającego określonymi w niniejszym dokumencie.

2. Znajdują się w sytuacji organizacyjnej, prawnej i ekonomicznej zapewniającej wykonanie zamówienia.

3. Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie przepisów prawa polskiego.

4. Spełniają warunki bezstronności i niezależności w stosunku do Zamawiającego –              z możliwości realizacji zamówienia wyłączone są podmioty, które powiązane są z Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru Wykonawcy osobowo lub kapitałowo, w szczególności poprzez:

- uczestnictwo w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,

- posiadanie udziałów lub co najmniej 10% akcji,

- pełnienie funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,

- pozostawanie w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.

 

VIII. Kryteria, którymi będzie kierował się Zamawiający przy składaniu ofert oraz sposób oceny ofert. 

  1. Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami i ich znaczeniem:
  2. CENA  brutto (za jedną godzinę wykonywania usługi) - 80 %,
  3. Udokumentowane doświadczenie w prowadzeniu zajęć wspomagających dziecko niepełnosprawne, zagrożone niepełnosprawnością oraz jego rodzinę  - 10 % (10 pkt)
  4. Doświadczenie praktyczne w zawodzie nauczyciela – terapeuty wspomagającego lub fizjoterapeuty w placówce oświatowej – 10 % ( max.10 pkt)
    1. Maksymalna ilość punktów, jaką Wykonawca może uzyskać w wyniku oceny według w. w. kryteriów wynosi 100. Za ofertę najkorzystniejszą uznana zostanie oferta, która uzyska największą ilość punktów.
    2. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiada wszystkim wymaganiom przedstawionym w ustawie - Prawo zamówień publicznych oraz SIWZ i została oceniona jako najbardziej korzystna w oparciu o podane kryteria wyboru.

 

IX. Informacje  dotyczące wyboru oferty:

1. Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowania, w wypadku gdy zaproponowane oferty przekroczą kwotę jaką Zamawiający może przeznaczyć na realizację zamówienia.

 

Przesiewowe badania logopedyczne.

W ramach profilaktyki logopedycznej  PP-P w Kolbuszowej od wielu lat  podejmuje działania prowadzone przez logopedów w celu zapobiegania występowaniu wad wymowy, wykrywania zaburzeń na jak najwcześniejszym etapie edukacji dziecka i zapobiegania ewentualnym dalszym następstwom w przypadku wykrycia zaburzeń .

W ramach badań dokonywane są :

-obserwacja sposobu komunikacji dziecka z otoczeniem,

-określenie występujących barier komunikacyjnych,

- wstępne rozpoznanie  nieprawidłowości w mowie dziecka,

-ewentualne skierowanie na pogłebioną diagnozę  w celu zweryfikowania

spostrzeżeń.

Szybka identyfikacja nieprawidlowości w rozwoju mowy i języka pozwala na natychmiastowe podjęcie działań związanych z terapią, która umożliwi korekcję wad i pozwoli nasprawną komunikację z otoczeniem.

Warto przedszkolaków badać jak najwcześniej !

Badania przesiewowe są dla maluchów  zazwyczaj  zabawą, w której chętnie uczestniczą.

Dodatkowo, dzięki stosowanej „Platformie do badania zmysłów,”prowadzimy orientacyjne badanie słuchu.

I wreszcie zwracamy uwagę na  funkcjępołykania , która jest niezwykle istotna jako czynność prymarna względem mowy, gdyż znacząco wpływ na jej jakość.

Od września 2017r. przesiewowe badania logopedyczne przeprowadzono na terenie Szkół Podstawowych w Krzątce, Mazurach,Bukowcu,Komorowie,Brzostowej Górze i Ostrowach Tuszowskich.Na zdjęciu logopeda P. Marta Ludera podczas badań na terenie S.P. w Majdanie Królewskim.

Prowadzone również badania na terenie N.P-la im. Św. Józefa w Kolbuszowej.

Zainteresowanych dyrektorów przedszkoli i szkół prosimy o składanie do poradni  pisemnych wniosków o przeprowadzenie tego rodzaju badań w terenie.

 

W dniu 16 listopada br. w Zespole Szkół Technicznych  w Kolbuszowej odbyło się szkolenie rady pedagogicznej na temat „Wypalenie zawodowe- przyczyny, objawy i zapobieganie”.

Osobą prowadząca Pani Elżbieta Mikołajczyk z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kolbuszowejprzedstawiła zjawisko wypalenia zawodowego i jego charakterystykę, a także skutki dla osób pracujących z  ludźmi, nawiązujących relację pomocy. Niewątpliwie nauczyciele należą do grupy osób szczególnie narażonych,podobnie jak lekarze,pielęgniarki, kuratorzy, pracownicy pomocy społecznej....

Zwróciła uwagę na etapy wypalenia, tj:

1 etap: „miesiąc miodowy w pracy”;

2 etap:przebudzenie;

3 etap: szorstkość;

4 etap: wypalenie pełnoobjawowe;

5 etap: odradzanie się jak Feniks z popiołów.

           Wśród przyczyn pojawienia się syndromuwypalenia zawodowe

wyszczególniła trzy grupy: indywidualne, interpersonalne,organizacyjne. Nauczyciele mieli mozliwość dokonania autodiagnozy –

„Czy jesteś w grupie ryzyka?”

Nastepnie usłyszeli o technikach radzenia sobie ze stresem, a także związku pomiędzy osobowością,a schematami myślenia o sobie i rzeczywistości sprzyjającymi wypaleniu, a także metodach  zapobiegania temu zjawisku.

 

               Na zakończenie spotkania dyrektor szkoły Pani Grażyna Pełka podziękowała w imieniu własnym i całej rady pedagogicznej Pani Elżbiecie Mikołajczyk wieloletniej dyrektor PP-P w Kolbuszowej za długoletnią wspólpracę.

W dniu 13 listopada 2017 roku w ramach sieci współpracy i samokształcenia w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kolbuszowej odbyło się spotkanie pracowników naszej placówki z pedagogami szkolnymi. Obecnie koordynatorami sieci są Marta Zawadzka i Marta Ludera z PPP w Kolbuszowej.

Podczas pracy grupowej podumowano ubiegły rok aktywności na platformie edukacyjnej. W grupach i na forach umieszczono łącznie 226 wiadomości. Wątkami z największą ilością postów były:              

  • szkolenia i spotkania sieci - 32,
  • scenariusze zajęć - 19,
  • autyzm - 17,
  • cybeprzemoc - 15.

Kolejnym punktem było szkolenie na temat prowadzenia mediacji i negocjacji, które poprowadziły: mediator Agnieszka Tyczka - psycholog Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kolbuszowej i Ewa Pindel - pedagog z Liceum Ogólnokształcącego w Kolbuszowej. Dziękujemy Paniom prelegentkom za teoretyczne i praktyczne przybliżenie nam tego tematu.

Ustalono terminy spotkań do końca bieżącego roku szkolnego.

Spotkanie zakończyło się dyskusją i wymianą doświadczeń.

Przedszkole im. Marii Montessori w Kolbuszowej w dniu 27 pażdziernika 2017r. zorganizowało uroczystość o nazwie „Pasowanie na przedszkolaka”. Licznie przybyli rodzice mogli być dumni ze swoich „Pociech”, które niezależnie od wieku i możliwości wykazały się wieloma zdolnościami.

     

 Wśród zaproszonych gości była dyrektor PP-P w Kolbuszowej Dorota Frankiewicz wraz  z neurologopedą Elżbietą Mikołajczyk oraz psychologiem Jolantą Bystrek.

                  Po zakończeniu programu artystycznego przyszedł czas na wspólne rozmowy i oglądanie placówki. Nauka w niej opiera się na specjalnie opracowanych pomocach edukacyjno - rozwojowych, uporządkowanych tematycznie. W zasięgu ręki dziecka znajdą się bardzo atrakcyjne pomoce zwane materiałem Montessori.

                  Wszyscy byli pod dużym wrażeniem pięknych i świetnie wyposażonych sal do nauki, zabawy i rehabilitacji.

                 Obydwie Panie Dyrektor i kompetentna kadra osób tam zatrudnionych chętnie udzielały wszelkich informacji.

                   To przedszkole to prawdziwy dar dla dzieci i ich rodziców.

Bliżej zainteresowanych odsyłamy na stronę:

http://www.kolbuszowamontessori.pl

 

 

W dniu dziesiejszym, tj. 18 laździernika 2017r., niezwykle miło nam było gościć grupę dzieci z Przedszkola nr 3 w Kolbuszowej. Oto fotorelacja z ich wizyty:

 

 

 

Z okazji święta nauczycieli i pracowników oświaty, które przypadło w tym roku w wolną sobotę, dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kolbuszowej Dorota Frankiewicz wręczyła nagrody wyróżniającym się pracownikom.

Za sumienne wykonywanie obowiązków oraz aktywne uczestnictwo w realizacji powierzonych zadań nagrody dyrektora otrzymały panie:

  • Elżbieta Mikołajczyk
  • Agnieszka Anna Poczekajło
  • Agnieszka Tyczka
  • Alicja Opalińska
  • Marta  Fitał

Pani Dyrektor dziękując za pasję, enuzjazm, wspamiałomyślność i pobudzające do działania pomysły, a także ich konsekwentną realizację życzyła nagrodzonym pomyślnego rozwoju zawodowego oraz pełni satysfakcji w życiu osobistym.

Natomiast na uroczystościach powiatowych, które miały miejsce 13 października br. Pani Marzena Selwa otrzymała Nagrodę Starosty Kolbuszowskiego.

W życzliwej i przyjaznej atmosferze udzielamy wsparcia dzieciom, młodzieży, rodzicom i nauczycielom. Zapraszamy do zapoznania się z propozycją działań naszej poradni.

Jesteśmy placówką publiczną, w której wizyty są nieodpłatne i nie wymagają skierowań. Rodzice mogą dokonywać rejestracji osobiście lub telefonicznie w godzinach od 7:30 do 15:00. Wymagany jest numer pesel dziecka.

Oferujemy:

I. Diagnozowanie dzieci i młodzieży

Badania diagnostyczne:

  • psychologiczne:
  • pedagogiczne:
  • logopedyczne:
  • badania przesiewowe: „WIDZĘ”, „MÓWIĘ” i „SŁYSZĘ”  dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym,
  • dojrzałości szkolnej,
  • preferencji zawodowych,
  • specyficznych trudności w uczeniu się,
  • problemów wychowawczych i emocjonalnych,
  • dzieci szczególnie uzdolnionych,
  • inne.

II. Udzielanie bezpośredniej pomocy psychologiczno-pedagogicznej

Terapia psychologiczna:

Trudności, z którymi pracujemy dotyczą m.in.:

  • terapii zaburzeń emocjonalnych i psychosomatycznych oraz opóźnień rozwoju poznawczego dzieci i młodzieży:
  • nadpobudliwości psychoruchowej,
  • zaburzeń lękowych i adaptacyjnych,
  • moczenia nocnego,
  • nieśmiałości,
  • zaburzeń odżywiania,
  • uzależnień,
  • reakcji nerwicowych i depresyjnych,
  • zachowań suicydalnych,
  • opóźnień  w rozwoju poznawczym,
  • autyzmu, w tym zespołu Aspergera.

Terapia pedagogiczna:

  • korekcyjno-kompensacyjna - dla dzieci z nieharmonijnym rozwojem poszczególnych funkcji percepcyjno-motorycznych,
  • dydaktyczno-wyrównawcza - dla dzieci z zaległościami programowymi w nauce,
  • stymulująca - dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi:
  • ze specyficznymi trudnościami w nauce (czytaniu, pisaniu, liczeniu),
  • innych trudności rozwojowych i edukacyjnych,
  • ogólnorozwojowa dla dzieci w wieku przedszkolnym.

Terapia logopedyczna i neurologopedyczna:

  • wad wymowy,
  • zaburzeń rozwoju mowy,
  • jąkania,
  • mutyzmu,
  • opóźnionego rozwoju mowy,
  • wczesnej interwencji logopedycznej.

Inne:

  • terapia EEG Biofeedback,
  • terapia tyflopedagogiczna,
  • wczesnego wspomagania rozwoju,
  • metoda Ruchu Rozwijającego W.Sherborn’e.

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana rodzicom i nauczycielom:

  • „Warsztaty dla Dobrych Rodziców” – cykl 14 dwugodzinnych spotkań dla rodziców (opiekunów) dzieci sprawiających problemy wychowawcze, zwłaszcza rodziców dzieci z ADHD, które odbywają się w czwartki od 16:00 – 18:00 w pokoju 105 po wcześniejszych zapisach,
  • wykłady, prelekcje, szkolenia dostosowane do potrzeb i problemów środowiska (karta zgłoszenia w zakładce "Druki do pobrania" – na stronie internetowej poradni),
  • porady i konsultacje dla wychowawców,  pedagogów szkolnych oraz nauczycieli szkół przedszkoli placówek,
  • mediacje,
  • interwencja kryzysowa,
  • sieć współpracy i samokształcenia dla pedagogów (spotkania – 4 razy w roku oraz praca na platformie edukacyjnej).

III. Zajęcia grupowe:

  • „Mali zdobywcy sukcesów” dla maluszków 2-4 latka wraz z rodzicami/opiekunami,
  • „Rosnę w górę” dla dzieci w wieku przedszkolnym (5-6 lat) z trudnościami w koncentracji uwagi,
  • „Trening pewności siebie” dla uczniów klas V – VII,
  • „Trening pamięci – sprawne półkule” dla  kl.IV – V,
  • „Uczę się panować nad sobą” dla dzieci z klas I i II szkoły podstawowej w trudnościami w koncentracji uwagi,
  • „Poznaję świat” dla dzieci w wieku 4 – 5 lat – ogólnorozwojowe,
  • „Zaczarowani bajką” dla uczniów nieśmiałych i lękowych z klas I i II szkoły podstawowej,
  •  „Sówki mądre główki” – dla uczniów zdolnych w wieku 10 lat (kl.III szkoły podstawowej),
  • „Krok po kroku w świecie zasad, emocji i komunikacji” – zajęcia rozwijające umiejętności społeczno-emocjonalne i komunikacyjne (kl.II – IV szkoły podstawowej),
  • „Z grafią za pan brat” dla uczniów klas I szkoły podstawowej,
  • Warsztaty edukacyjno-profilaktyczne na terenie szkół i placówek.

IV. Organizujemy i prowadzimy wspomagania przedszkoli, szkół i placówek w zakresie realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych

Ponadto w bieżącym roku szkolnym pracownicy PPP będą prowadzić dyżury specjalistyczne na terenie wybranych szkół i przedszkoli.

Na terenie Poradni można umówić się na indywidualną konsultację merytoryczną z psychologiem, pedagogiem i logopedą (po uprzednim uzgodnieniu terminu).

Szkoły i placówki prosimy o pisemne zgłaszanie zapotrzebowania na poszczególne formy.

  • Realizacja będzie zależna od kolejności zgłoszeń oraz od możliwości kadrowych placówki.
  • Inne formy pomocy, które nie zostały ujęte w ofercie do uzgodnienia po wcześniejszej konsultacji z dyrektorem poradni.

Wszystkim życzymy, aby ten rok szkolny był czasem pomyślnej i owocnej współpracy
Dyrektor i pracownicy Poradni

Dane kontaktowe :

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Kolbuszowej,

Ul. 11-go Listopada 10

36-100 Kolbuszowa,

Tel/fax. 17 2271 156, 691920909

www.poradnia.kolbuszowa.pl

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Dzień 30.08.2017 zapisał się w pamięci pracowników Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Kolbuszowej jako czas podziękowań dla Pani Dyrektor za dwudziestopięcioletnie sprawowanie funkcji. Pani Elżbieta Mikołajczyk wyraziła wdzięczność za wieloletnią współpracę, okazywaną życzliwość oraz zaufanie. Jej poruszające przemówienie było okazją do refleksji o wspólnej pracy, odnoszonych sukcesach oraz trudniejszych chwilach.

Pracownicy poradni z całego serca dziękowali Pani Dyrektor za wyrozumiałość, taktowność, życzliwość, przychylność i okazywane wsparcie.

Skargi i wnioski do Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kolbuszowej można składać na kilka sposobów:

  • osobiście w PPP w Kolbuszowej - wejście boczne od ul.11-go Listopada, 36-100 Kolbuszowa, p.108, godziny przyjęć: od poniedziałku do piątku w godz. 8.30 – 15.30;
  • pocztą elektroniczną na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • faksem na nr (17) 2271156
  • pisemnie na adres: Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna, ul. 11-go Listopada 10, 36-100 Kolbuszowa.

Zasady przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków reguluje rozporządzenie Rady Ministrów z dnia  8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków oraz przepisy Działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2016 r., poz. 23 j.t.).


Skargi i wnioski, zarówno te nadsyłane pocztą jak i drogą elektroniczną, powinny zawierać imię, nazwisko (nazwę) i adres zamieszkania (w tym - kod pocztowy) wnoszącego skargę lub wniosek. Zgodnie z przepisami ww. rozporządzenia skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska oraz adresu pocztowego pozostawione zostaną bez rozpoznania (§ 8 pkt 1). PPP w Kolbuszowej nie udziela odpowiedzi na listy i e-maile anonimowe oraz nieopatrzone adresem pocztowym.

Panta rhei (wszystko płynie). Już Heraklit był przekonany o braku stałości w świecie. Czas na zmianę.

Przez 25 lat sprawowałam funkcję dyrektora Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kolbuszowej. Niosąc pomoc psychologiczno-pedagogiczną współpracowałam z wieloma instytucjami i osobami.

Dziękuję Państwu za wspólne sprawy, rozmowy i czas. Uczyliśmy się od siebie nawzajem dla dobra innych.

Przepraszam tych, którym nie byłam w stanie skutecznie pomóc lub których oczekiwań nie spełniłam. Pracując nadal mogę jeszcze wiele z nich zrealizować. Przestaję bowiem pełnić obowiązki dyrektora placówki, ale będę kontynuować zadania neurologopedy i surdologopedy.

Proszę o zachowanie w pamięci dobrych chwil z czasów mojego "dyrektorowania". Poradnia działa prężnie i została przekazana w dobre ręce Następczyni, która niewątpliwie będzie ją rozwijać wraz z kompetentnym zespołem pracowników.

Dziękuję dyrektorom szkół i przedszkoli, rodzicom, dzieciom i młodzieży, przedstawicielom organów prowadząccyh i  nadzorujących, reprezentantom służb, instytucji, fundacji i stowarzyszeń oraz Wszystkim, z którymi dane mi było się spotkać.

Szczególnie dziękuję pracownikom poradni. Zarówno tym, którzy już z różnych względów nie pracują w placówce, jak i obecnej kadrze. Bardziej osobiste podziękowania miałam przyjemność przekazać im osobiście.

Z wyrazami szacunku i wdzięczności

Elżbieta Mikołajczyk

dyrektor PP-P w Kolbuszowej

w latach 1992 - 2017

Strona 18 z 21