Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna
w Kolbuszowej
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna
w Kolbuszowej
previous arrow
next arrow
Slider

Aktualności

Zapraszamy na następujące zajęcia w roku szkolnym 2018/2019:

  1. "Mali zdobywcy sukcesów" - dzieci w wieku 2-4 lat w każdą ostatnią środę miesiąca o godz. 9:00 w sali 105. Zaczynamy 26 września  2018r.
  2. "Z grafią i ortografią za pan brat" dla uczniów kl.II szkoły podstawowej w każdy poniedziałek o godz. 15:00 w sali 205. Rozpoczynamy 24 września 2018r.
  3. Zajęcia ogólnorozwojowe realizowane wg programu "Poznaję świat" dla dzieci 4 i 5-letnich. Od 4 paździenika 2018 do czerwca 2019r. w każdy czwartek, godz. 14:00 , sala 105 (J.Bystrek, B.Zasowska)
  4. Zajęcia dla dzieci nadpobudliwych i z problemami w koncentracji uwagi w wieku 5 i 6 lat realizowane wg programu "Rosnę w górę". Od 3 października 2018 do lutego 2019 w każdą środę godz. 15:00, sala 105,
  5. Zajęcia dla dzieci  z problemami lękowymii trudnościami adaptacyjnymi realizowane wg programu "Zaczarowani bajką" z klas II i III szkoy podstawowej. Od 4 października 2018 do lutego 2019 w każdy czwartek godz.15:00, sala 105 (J.Bystrek, B.Zasowska),
  6. Zajęcia dla dzieci nadpobudliwych z problemami w koncentracji uwagi realizowane wg programu "Uczę się panować nad sobą" dla dzieci z klas I i II szkoły podstawowej. Od lutego do czerwca 2019. w każdy czwartek godz.15:00, sala 105 (J.Bystrek, B.Zasowska),
  7. Trening Umiejetności Społecznych" dla uczniów klas III - V szkoły podstawowej listopad 2018 - maj 2019. środa, godz.15:00, sala 105 (I.Halat-Wójcicka, J.Pomykała)
  8. Zajęcia grupowe "Sówki - mądre główki" dla uczniów zdolnych z III klasy szkoły podstawowej - wtorki, godz.15:00, sala 105, I - VI 2019r. (A.Tyczka, B.Zasowska)
  9. Trening pewności siebie - zajęcia warsztatowe dla uczniów kl.IV - VI szkoły podstawowej. XI - XII 2018r. (A.Tyczka, D.Frankiewicz)
  10. Trening Pamięci - "Sprawne półkule" - zajcia rozwijające pamięć, myślenie, sprawność uczenia się dla uczniów kl. I. III - VI 2019r. środa, godz.15:00, sala 105 (I.Halat-Wójcicka, M.Ludera)

Zapraszamy do korzstania z porad udzielanych w ramach działającego przy poradni Punktu Konsultacyjnego. W bieżącym roku specjaliści będą dyżurowali  w dniach:

  1. 23 października w godz. od 10 do 14,
  2. 20 listopada w godz. od 10 do 14,
  3. 18 grudnia w godz. od 10 do 14.

Dorota Frankiewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kolbuszowej w dniu 3 września br.  uczestniczyła w inauguracji nowego roku szkolnego w Szkole Podstawowej im. św. Jana Pawła II w Hucinie. Uroczystość ta połączona była z poświęceniem nowych sal lekcyjnych i patriotycznym montażem słowno-muzycznym.

U progu nowego roku szkolnego wszystkim uczniom, rodzicom i nauczycielom życzymy wielu sukcesów, zadowolenia z pracy i wielu powodów do radości.

Uprzejmie informujemy, iż do 3 sierpnia b.r. sekretariat Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kolbuszowej czynny jest  godzinach od 9:00 do 14:00. 

Życzymy wszystkim radosnych, spokojnych i bezpicznych wakacji!

Bardzo, bardzo niedawo temu Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Kolbuszowej dzięki pomocy i życzliwości Starosty Kolbuszowskiego Józefa Kardysia otrzymała do zagospodarowania zaciszny pokój. Zdarzyło się to w niezwykle dogodnym momencie, ponieważ nasza placówka pozyskała środki na zakup pomocy dydaktycznych stymulujących lub wyciszających zmysły. Dedykowane są one dzieciom już od pierwszych miesięcy życia, a ich zastosowanie zmienia się wraz z wiekiem i potrzebami naszych podopiecznych. 

Takie realaksujące wyposażenie pozwoliło nam owtorzyć pierwszą w Kolbuszowej Salę Dościadczania Świata.

Szanowni Państwo,

W związku z rozpoczęciem stosowania z dniem 25 maja 2018 r. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (nazwa RODO) oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. Informujemy, że:

  1. Administratorem Państwa danych osobowych jest Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Kolbuszowej. Z Administratorem można się kontaktować pisemnie, za pomocą poczty tradycyjnej na adres: ul.11 Listopada 10, 36-100 Kolbuszowa lub   e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, Pana Konrada Śliwę z którym można się kontaktować poprzez email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub telefonicznie pod numer 729971609
  3. Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu wywiązania się z prawnego obowiązku wymagającego przetwarzania na mocy prawa. Przetwarzanie to jest wykonywane w celu realizacji ustawowych i statutowych zadań Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej. Ponadto dane mogą być wykorzystywane w celu kontaktu z wnioskodawcą.
  4. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym i jest obowiązkowe ze względu na przepisy prawa oświatowego.
  5. Pani/Pana dane osobowe są przetwarzane ręcznie oraz automatycznie w celu realizowania zadań statutowych Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej oraz w celach statystycznych.
  6. Poradnia nie udostępnia danych innym podmiotom, chyba, że zostały zawarte dodatkowe ustalenia w tym zakresie z Państwem.

Osoba, której dane dotyczą ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Czerwiec sady owocami
okrasił najwcześniej,
czerwienieją w środku czerwca
słodziutkie czereśnie.

Jeszcze swoich drzwi za nami
nie zamknęła szkoła
a już las się niecierpliwi,
do siebie nas woła.

Czekaj lesie, wytrzymaj jeszcze
czerwiec w mig przeleci
i po twoim mchu zielonym
będą biegać dzieci!

Jeszcze tydzień, jeszcze drugi -
skończy się nauka
i w zielonych wrotach lata
kukułka zakuka.

Dziś rozdano świadectwa szkolne, nagrody, dyplomy. Dla nauczycieli były kwiaty i podziękowania... A zapewne obok radosnych uśmiechów także i łzy wzruszeń. Rok szkolny 2017/2018 właśnie przechodzi do historii. Rozpoczynają się tak długo wyczekiwane wakacje. Zanim wszyscy rozjadą się na cztery strony świata, by wypoczywać tak, jak najbardziej lubią zespół pracowników Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kolbuszowej pragnie podziękować za pracowicie i owocnie spędzony czas dzieciom i młodzieży korzystającym z naszych usług, a także ich rodzicom i nauczycielom. Z wdzięcznością myślimy także o satysfakcjonującej współpracy  z innymi poradniami, placówkami doskonalenia nauczycieli i bibliotekami pedagogicznymi oraz organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami świadczącymi poradnictwo i pomoc .

Życzymy wielu radosnych chwil podczas wakacyjnego odpoczynku!

8 czerwca 2018r. Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Kolbuszowej "otworzyła drzwi" dla chętnych dzieci w wieku przedszkolnym, kóre wraz z nauczycielkami mogły oglądać wszystkie pomieszczenia placówki.

        

Zgłosiły się grupy z Przedszkola nr 3 w Kolbuszowej, z Przedszkola im. Marii Montessori w Kolbuszowej oraz z Niepublicznego Przedszkola p.w. św. Józefa w Kolbuszowej.

Przedszkolaki zapoznały sie z poradnią, zobaczyły pokoje, w których odbywają się badania, a także pomieszczenia do terapii oraz sale: spotkań grupowych, doświadczania świata, rehabilitacyjną...

Starały się zapamiętać specyfikę pracy specjalistów, a także pełną nazwę placówki.

W sali spotkań grupowych, gdzie znajduje się m.in.interaktywna podłoga "Magiczny dywan" prawdziwą frajdą dla dzieci była pozorowana gra w piłkę nożną, łapanie baloników, chodzenie po wodzie, zamiatanie liści...

      

Terapeutki pedagogiczne nie musiały zachęcać dzieci do zabawy i nauki.

Logopedki zapraszały na ćwiczenia oddechowe, fonacyjne, motoryczne buzi i języka. Dmuchanie na piórka i waciki, robienie min przed lustrem, powtarzanie trudnych słów, czy przenoszenie chrupek za pomocą rurki, a następnie zjadanie też okazało się ekscytujące.

     

Starszaki uczestniczyły w krótkich zajęciach terapeutycznych "W krainie emocji", gdzie psycholog uczyła je rozpoznawania, nazywania i odwzajemniania uczuć.

Dla odreagowania emocji dzieciaki z radością bawiły sie w basenie z piłeczkami oraz brały udział w zabawach ruchowych.

14 maja odbyło się ostatnie w tym roku szkolnym spotkanie pedagogów szkolnych i pracowników Poradni Psychologiczno-Pewdagogicznych w Kolbuszowej w ramach "Sieci współpracy i samokształcenia". W ciągu minionych miesięcy wszyscy uczestniczyliśmy w następujących szkoleniach:

  • "Mediacje" - prowadzone przez p.Agnieszkę Tyczkę - psychologa i p. Ewę Pindel - pedagoga szkolnego,
  • "Bezpieczeństwo w sieci", gdzie prowadzącą była psycholog Izabela Halat-Wójcicka (szkolenie to odbyło się w ramach obchodów Dnia Bezpiecznego Internetu),
  • "Dziecko odmawiające chodzenia do szkoły" - prowadzone przez Agnieszkę Poczekajło - psychologa.

Ponadto na bieżąco odbywała się wymiana doświadczeń i spostrzeżeń, co stanowi ogromną wartość naszych spotkań.

Przeprowadzona ewaluacja potwierdziła adekwatność poruszanych tematów i wskazała nam kierunek dalszych działań w przyszłym roku szkolnym.

Dziękujemy wszystkim za zaangażowanie w  prace naszej sieci współpracy i samokształcenia.

Zapraszamy na spotkania w przyszłym roku szkolnym.

Koordynatorzy sieci współpracy i samokształcenia: Marta Zawadzka i Marta Ludera

23 kwietnia   -Światowy Dzień Książki

 

Jest dorocznym świętem organizowanym przez UNESCO w celu promocji czytelnictwa, edytorstwa i ochrony własności intelektualnej za pomocą praw autorskich.  Dzień ten po raz pierwszy obchodzono w 1995 roku.

Dlaczego 23 kwietnia? Jest to  dzień patrona Katalonii – św. Jerzego. Zgodnie z tradycją, w ten dzień kobiety otrzymywały czerwoną różę, symbolizującą krew smoka, którego zgodnie z legendą pokonał św. Jerzy. Natomiast kobiety zaczęły odwzajemniać się panom prezentami w postaci książek . Zwyczaj ten wykorzystał tamtejszy wydawca, który w 1926 roku zainicjował obchody Dnia Książki.

Gdy w 1995 roku UNESCO ogłosiło Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich (właśnie na wniosek rządu Hiszpanii),  pozostawiono datę nawiązującą do hiszpańskich obchodów. Jednocześnie  oddano hołd dwóm wybitnym pisarzom – Williamowi Szekspirowi i Miguelowi de Cervantesowi, którym przypisano ten dzień jako datę śmierci ( Cervantes  naprawdę zmarł dzień wcześniej, 22 kwietnia) .

DZIECI POWINNY CZYTAĆ KSIĄŻKI !

 Wiemy o tym wszyscy i o to dbamy. A jakie są podstawowe zalety ?

Rozwija inteligencję emocjonalną.

Kształtuje skupienie i refleksję nad tym, co się robi.Wyrabia w dziecku cierpliwość i umiejętność oczekiwania na nagrodę odsuniętą w czasie- tym większą, że osiągniętą dzięki własnejpracy.

 

Polepsza komunikację.

Czytanie poszerza kompetencje językowe dziecka, rozwija słownictwo, uczy wyrażania myśli i rozumieniamówienia innych ludzi. Im bogatszy język, tym sprawniejsze wyrażanie własnego zdania, lepsza umiejętność okreslania uczuć i potrzeb.

Pozwala na prawdziwy odpoczynek.

Czytanie książek to jeden z lepszych sposobów relaksu. Podróż w  świat wyobrażni daje wytchnienie i odpoczynek od nadmiaru stymulacji i wrażeń.

 

Wzmacnia koncentrację.

Czytanie pomaga wydłużać czas koncentracji, szczególnie na tych zadaniach, które wymagają niepodzielności uwagi. Jedną z takich aktywności jest właśnie nauka czytania.

Sprzyja rozwojowi emocjonalnemu i intelektualnemu.

 

Jest formą leczenia psychoterapeutycznego dzieci nieśmiałych, a także agresywnych, z  trudnościami w rozwoju emocjonalno-społecznym. Pomaga w poznaniu sytuacji, z którymi dziecko się nie zetknęło, może posłużyć za temat rozmowy o trudnych emocjach, których samo doświadcza. Czytanie uczy empatii i wrażliwości.

Niejedni rodzice zadają sobie to pytanie:  Jak zachęcić dzieci do czytania ?

 

-Czytajcie dzieciom głosno i z radością.

-Wybierajcie książkę/bajkę stosowną do wieku.

-Dajcie dobry przykład sami czytając z przyjemnością.

-Przekazujcie pozytywne nastawienie czytając wszystko co „wpadnie w ręce”.

-Pozwalajcie dziecku wybrać bajke spośród wielu.

-Kupujcie książki w formie prezentów dla dziecka i z dzieckiem dla innych.

-Nie zmuszajcie do czytania lecz odpowiednio zachęćcie.

-Owiedżcie bibliotekę jako bardzo atrakcyjne miejsce.

-Twórzciez dzieckiem jego własną książkę.

-Cztyjcie naprzemiennie co drugą linijkę.

-Rozmawiajcie o tym co przeczytaliście, twórzcie wspólnie dalszy ciąg.

Strona 19 z 24