Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna
w Kolbuszowej
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna
w Kolbuszowej
previous arrow
next arrow
Slider

Podsumowanie konferencji

       W dniu 22 września  2016 r. w Sali Konferencyjnej Starostwa Powiatowego w Kolbuszowej  odbyła się konferencja poświęcona współpracy przedszkoli, szkół oraz rodziców i poradni psychologiczno-  pedagogicznych w zakresie wspierania rozwoju dziecka ze SPE

 Zorganizowana została przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną w Kolbuszowej pod patronatem Starosty Kolbuszowskiego na prośbę  Podkarpackiego Kuratora Oświaty  Małgorzaty Rauch.

 Konferencję otworzył Pan Wicestarosta Wojciech Cebula. Następnie  Pani Elżbieta Mikołajczyk Dyrektor PPP w Kolbuszowej, wprowadziła uczestników w tematykę konferencji. 

 Pierwszy wykład - Uczeń ze SPE w przedszkolu i szkole przedstawia również Pani Elżbieta Mikołajczyk, omawiał on szeroki zakres specyficznych potrzeb edukacyjnych, których doświadczają uczniowie oraz sposoby i formy udzielania im oraz ich rodzicom adekwatnej pomocy psychologiczno – pedagogicznej na terenie szkoły. Prezentując  zagadnienie Pani Dyrektor odwoływała się do obowiązujących uregulowań prawa oświatowego, jak również najczęstszych sytuacji i problemów związanych z pracą z uczniem ze SPE, w tym zagadnieniu opiniowania i orzekania przez PPP oraz realizacji tych dokumentów na terenie szkół.

Następny temat  zaprezentowała Pani Justyna Pomykała (psycholog, specj. z zakresu autyzmu). Wystąpienie dotyczyło dzieci z autyzmem w systemie edukacji . W jego trakcie omówiono podstawowe zagadnienia dotyczące objawów autyzmu i Zespołu Aspergera, prawa tej grupy uczniów wynikające z przepisów oświatowych, jak również wskazówki dla nauczycieli umożliwiające efektywną pracę z nimi na terenie szkoły.

Kolejna prelekcja -  „Procedury współpracy w pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Rodzic jako partner” przeprowadzona przez Panią Agnieszkę Poczekajło (psycholog, specjalista WWRD)  była okazją  podkreślenia roli jaką  rodzic może spełnić   w skutecznym udzielaniu pomocy i wspieraniu rozwoju uczniów ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi. Zaprezentowano również przykłady skutecznych praktyk związanych ze współpracą pomiędzy nauczycielami a rodzicem dziecka.

Pani Marta  Ludera ( pedagog resocjalizacyjny, logopeda) w wykładzie „Warunki do nauki, sprzęt specjalistyczny i środki dydaktyczne, odpowiednie ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne dzieci lub uczniów” omówiła potrzebę oraz różnorodne formy  wsparcia niepełnosprawnych uczniów ułatwiające im realizację programu nauczania oraz stymulację rozwoju.

Konferencja była również okazją do wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami.