W dniu 17 września 2015r. odbyła się kolejna sesja Rady Powiatu Kolbuszowskiego V kadencji.
Jednym z punktów porządku obrad było sprawozdanie z funkcjonowania Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kolbuszowej, które przedłożyła dyrektor placówki Elżbieta Mikołajczyk. Dane sprawozdawcze obejmowały okres 01 września 2014 – 31 sierpnia 2015r.

Z usług prowadzonych przez poradnię korzystają dzieci i młodzież, rodzice i nauczyciele z terenu powiatu kolbuszowskiego. Mamy pod opieką 84 szkoły i placówki. Zatrudnionych jest 11 specjalistów, którzy w tym roku przyjęli 1 794 dzieci i młodzieży. Wykonali 2 746 różnego rodzaju diagnoz. Ilość osób z poszczególnych gmin przedstawia się następująco:
| 
 L.P.  | 
 Nazwa rejonu objętego zasięgiem działania poradni  | 
 Liczba uczniów 
  | 
 % odsetek uczniów z poszczególnych gmin w stosunku do liczby dzieci zamieszkujących na terenie odpowiedniej gminy  | 
||
| 
 2013/2014  | 
 2014/2015  | 
 2013/2014 
  | 
 2014/2015  | 
||
| 
 1.  | 
 Kolbuszowa  | 
 704  | 
 798  | 
 40  | 
 44  | 
| 
 2.  | 
 Cmolas  | 
 249  | 
 221  | 
 15  | 
 12  | 
| 
 3.  | 
 Dzikowiec  | 
 166  | 
 139  | 
 10  | 
 8  | 
| 
 4.  | 
 Majdan Król.  | 
 257  | 
 145  | 
 15  | 
 8  | 
| 
 5.  | 
 Niwiska  | 
 138  | 
 261  | 
 8  | 
 15  | 
| 
 6.  | 
 Raniżów  | 
 202  | 
 228  | 
 12  | 
 13  | 
W ramach pomocy pośredniej wydawane są orzeczenia, opinie i informacje m.in. :
- 183 orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na różne rodzaje niepełnosprawności,
 - 330 opinii w sprawie odroczenia rozpoczęcia spełniania obowiązku szkolnego,
 - 7 opinii w sprawie dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb ucznia,
 - 58 opinii w sprawie specyficznych trudności w uczeniu się,
 - 55 opinii w sprawie objęcia pomocą psychologiczno-pedagogiczną w szkole,
 - 75 opinii w sprawie udzielenia zezwolenia na indywidualny program lub tok nauki dla uczniów zdolnych itd.
 
Pracownicy realizują wiele programów autorskich:
- Program ogólnorozwojowy dla dzieci 2-4 letnich „Mali zdobywcy sukcesów” ,
 - Program socjoterapeutyczny „Rosnę w górę” dla dzieci nadpobudliwych w wieku 5-6 lat,
 - Program „Trening pamięci – sprawne półkule” dla uczniów klas V i VI ,
 - Program dla dzieci z autyzmem ,
 - Program dla nieśmiałych 4-5 latków „Poznaję świat”,
 - Program dla dzieci zdolnych „Sówki mądre główki” z klas III szkół podstawowych,
 - Program socjoterapeutyczny „Uczę się panować nad sobą” 9 uczniów klas I-III szkoły podstawowej,
 - Program „Z grafią za pan brat” dla uczniów I-II klas szkoły podstawowych.
 
Prowadzimy też takie formy działalności jak: Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka (WWRD), terapię EEG Biofeedback, terapię oligofrenopedagogiczna, psychologiczną, tyflopedagogiczną, neurologopedyczną, psychologiczną, surdologopedyczną, pedagogiczną, logopedyczną…
W ramach pomocy bezpośredniej 2 544 uczniów skorzystało z zajęć grupowych prowadzonych na terenie szkół; 410 uczniów – z indywidualnych porad zawodowych po przeprowadzonych badaniach dotyczących wyboru dalszego kierunku kształcenia i zawodu.
Posiadamy „Platformę do badania zmysłów”, co pozwoliło na wykonanie 277 badań przesiewowych wzroku, słuchu i mowy.
Nauczyciele, wychowawcy i rodzice skorzystali z prelekcji (39 spotkań), szkoleń Rad Pedagogicznych (14), warsztatów (56), innych form pracy (284). Prowadzimy szeroka współpracę z całym środowiskiem.
                              
                              
