
W dniu 14 września 2016r. , jak co roku o tej porze, dyrektor PP-P w Kolbuszowej Elżbieta Mikołajczyk zdawała sprawozdanie z działalności placówki.
Najistotniejsze dane przedstawiają się następująco :
Liczba przyjętych dzieci i młodzieży - 1 665
Dział I. Pracownicy zatrudnieni w poradni psychologiczno – pedagogicznej:
Obecnie: 6 pracowników posiada stopień awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego,3 – mianowanych, 2 – kontraktowych,

| 
 Dane o pracownikach  | 
 Pracownicy pedagogiczni  | 
 Lekarze  | 
||||
| 
 Ogółem  | 
 psycholodzy  | 
 pedagodzy  | 
 logopedzi  | 
 doradcy zaw. 
  | 
||
| 
 Liczba osób w przeliczeniu na etaty  | 
 11  | 
 5  | 
 3,5  | 
 2  | 
 0,5  | 
 4/40  | 
Posiadane specjalności: psychologia, terapia Biofeedback, pedagogika resocjalizacyjna, pedagogika specjalna, oligofrenopedagogika, tyflopedagogika, terapia pedagogiczna, doradztwo zawodowe, logopedia korekcyjna, neurologopedia, surdologopedia, wczesne wspomaganie rozwoju, specjalizacja z zakresu autyzmu, pediatria – medycyna pracy- rodzinna.
Dział II . Działalność diagnostyczna poradni – 2 602 badań dzieci i młodzieży
| 
 Liczba badań 
  | 
 Ogółem  | 
| 
 
  | 
|
| 
 Psychologicznych  | 
 734  | 
| 
 Pedagogicznych  | 
 688  | 
| 
 Logopedycznych  | 
 255  | 
| 
 Lekarskich  | 
 138  | 
| 
 Związanych. z wyborem. kierunku kształcenia. i zawodu  | 
 1. 030  | 
Ilość dzieci i młodzieży z poszczególnych gmin:

Dział III. Formy pomocy udzielonej dzieciom i młodzieży
Poradnia udziela pomocy pośredniej poprzez wydawanie orzeczeń i opinii w różnych sprawach dotyczących dzieci i młodzieży (łącznie 486 dokumentów).
Natomiast w ramach pomocy bezpośredniej prowadzone były m.in. :
- zajęcia korekcyjno – kompensacyjne, terapia logopedyczna, terapia psychologiczna, zajęcia z uczniami zdolnymi, zajęcia warsztatowe prowadzone w szkołach i placówkach oświatowych , indywidualne porady zawodowe na podstawie badań, mediacje i negocjacje, interwencje kryzysowe (667),
 - zajęcia grupowe aktywizujące do wyboru kierunku kształcenia i zawodu (2.253),
 - badania przesiewowe słuchu programem „Słyszę”, badania przesiewowe wzroku programem „Widzę”, badania przesiewowe mowy programem „Mówię”(łącznie skorzystało 334 dzieci)
 
Dziesięcioro dzieci w wieku 1-6 r.ż. na terenie poradni było objętych WWRD na podstawie opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju.
Pracownicy realizowali na terenie poradni wiele programów autorskich:
-Program ogólnorozwojowy dla dzieci 2-4 letnich „Mali zdobywcy sukcesów” – 5 osób oraz grupa wsparcia dla rodziców,
- Program dla dzieci lękowych, niepewnych z klas I - III szk. podst. pt. "Zaczarowani bajką" – 9 osób,
-Program socjoterapeutyczny „Rosnę w górę” dla dzieci nadpobudliwych w wieku 5-6 lat – 10 osób oraz szkolenie dla rodziców,
-Program „Trening pamięci – sprawne półkule” dla uczniów klas V i VI – 10 osób ,
-Program dla dzieci z autyzmem - 6 osoby
-Program dla nieśmiałych 4-5 latków „Poznaję świat”– 10 osób ,
-Program dla dzieci zdolnych „Sówki mądre główki” z klas III szkół podstawowych– 13 osób,
-Program socjoterapeutyczny „Uczę się panować nad sobą” 7 uczniów klas I-III szkoły podstawowej,
-Program „Z grafią za pan brat” dla uczniów I-II klas szkoły podstawowych – 12 osób.
Zajęcia grupowe dla uczniów realizowane na terenie szkół, przykładowa tematyka spotkań: „Chcę być dobrym dla innych”, „Relacja z rodzicami – jak skutecznie się porozumieć?”, „Poznanie siebie. Obraz własnej osoby”, „Jesteśmy zespołem klasowym”, „Dbajmy o dobre wzajemne relacje”, „Metody skutecznego uczenia się”, „Dojrzewam poprzez koleżeństwo”, „Nikotyna – legalny narkotyk”, „Jak rozpoznać swoje zdolności?”, „Rolna zainteresowań i zdolności w wyborze szkoły”, „Jak dbać o zdrowie?”, „Jak i moja klasa”, „Gimnazjalista wybiera szkołę”, „Agresja rówieśnicza”, „Zjawisko cyberprzemocy”, „Emocje”, „Jestem gotowy do szkoły”, „Moje wady i zalety”, „Rozwiązywanie konfliktów”, „Radzenie sobie z agresją i wyrażanie emocji”, „Profilaktyka uzależnień” .
Dział IV. Formy pomocy udzielonej nauczycielom, rodzicom i wychowawcom
| 
 Formy pracy  | 
 pedagodzy i psych. szkol.  | 
 nauczyciele i wych. klas  | 
 rodzice  | 
 wychowawcy placówek  | 
 Inni  | 
 Ogółem  | 
| 
 1  | 
 2  | 
 3  | 
 4  | 
 5  | 
 6  | 
|
| 
 Udział w radach pedagogicznych (liczba (liczba spotkań) 
  | 
 
  | 
 9  | 
 
  | 
 2  | 
 
  | 
 11  | 
| 
 Prelekcje, wykłady (liczba spotkań) 
  | 
 6  | 
 13  | 
 16  | 
 
  | 
 11  | 
 46  | 
| 
 Inne (liczba osób) 
  | 
 53  | 
 147  | 
 165  | 
 11  | 
 94  | 
 470 
  | 
Tematyka spotkań z rodzicami, np.: „Promocja szkół ponadgimnazjalnych”, „Zasady postępowania z dzieckiem nadpobudliwym”, „Wychowanie dziecka”, „Zagrożenia wynikające z korzystania przez dziecko z komputera i Internetu”, „Na czym polega gotowość szkolna?”, „Rozwój społeczny i emocjonalny dziecka w młodszym wieku szkolnym”, „Jak motywować do nauki?”, „Dziecko w świecie multimediów”, „Jak pomagać w nauce?”
Przykładowa tematyka spotkań z nauczycielami: „Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi”, „Komunikacja interpersonalna w pracy z uczniem i rodzicem”, „Wczesne wspomaganie szansą zrównoważonego rozwoju dziecka”, „Autorytet w wychowaniu dzieci i młodzieży”, „Diagnoza potrzeb w zakresie wspomagania pracy szkoły”, „Przemoc domowa – profilaktyka i interwencja”, „Uczeń z depresją”, „Współpraca szkoły ze środowiskiem”, „Problemy preorientacji zawodowej”, „Indywidualizacja w postępowaniu wychowawczym”, „Porozmawiajmy o niepełnosprawności”, „Doświadczenia we wspomaganiu szkół i placówek”.